välförtjänt.


kan inte för mitt liv förstå att det är sant.
imorgon.
en enda futtig arbetsdag kvar till SEMESTER!



heeeejddååååå medicinvagnen!!!!


gud så jag tjatar men jag är så stört jävla värd det här så ni anar inte!

3 års studier ligger bakom mig.
en hektiskt sommar som ny syrra på Onkologen är förbi.
närmare ett halvår på Ortopeden har susat förbi och snart har jag jobbat i ett år som sjuksköterska.
innan allt det här har man jobbat veranda jävla sommar, slitit som ett djur för att kunna vara ledig någon vecka ibland. varit så trött under den lediga vecka så man knappt vet vad man heter.
för att få en usel lön för att man tog ledigt den där veckan och återgå till tokmycket jobb för att kompensera för den där veckan.

ja jag har alltså inte haft BETALD semester, NÅGONSIN!

för att inte tala om alla besparingar jag gjort under åren som timanställd inför diverse utlandsstudier.
när jag jobbat dubbelpass i typ en månad i sträck för att få ihop till det där målet.

nu när jag gör ett dubbel pass får jag KVALIFICERAD ÖVERTID och det klirrar i kassan som det aldrig gjort som timanställd.

ändå är man underbetald, men just nu när jag tänker på det här känner jag mig som värsta miljonären.




liksom lite så smyger sig smilet upp i mungipan innan jag ler från öra till öra!

när jag tänker på semester och sand mellan tårna!


en gladkick låt:

Swingfly – Rags To Riches




3 dagar kvar......


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0