boosta upp mig.


antingen tar man tag i det eller så låter man det bero.

jag tog tag i det.
peppade upp mig.
började med att slänga alla jävla flaskor och burkar som drällt i diverse påsar för pant och återvinning.
bort bort bort.
sedan tog jag spoti, stora lurar och baden baden på ballen.
lindade in mig i en filt och njöt.



det är pepp ända in i märgen den.

plötsligt kände jag den lilla hungern.
så här får ni dagens middagstips.

börja med att gå till er lokala pizzeria och be om två degar.
kostar en tjuga.
inhandla sedan rökt skinka, rödlök, chevre, ruccola, körsbärstomater, valnötter och honung.
ja och det du vill ha i en pizzatomatsås.
se sedan till att blanda allt göttit på pizzan.
ruccola tar du på efter gräddning.
några extra ogräddade chevrebitar kan med fördel läggas på efter gräddning.
då får du som två olika ostar.
en knaprig och en smält.




det är den lätt godaste pizzan i världen.
och fräsch!

det handlar inte om lathet att köpa degen.
det är ju busenkelt att göra själv.
men pizzabagarn har magi i sin deg och den blir såååå tunn o h krispig som den aldrig kan bli av egen utan magipulvret.


rippla honung både före och efter gräddandet.

smaklig spis.



hörrni.
jag har faktiskt inte bara jobbat kom jag ju på.
även om det känts så eftersom jag festade med mina arbetskamrater också.
en sköj klinikfest hölls i fredags.
läkare, systrar, undersköterskor, sjukgymnaster och arbetsterapeuter i en salig röra.
en av läkarna drog i sedvanlig ordning (har hört att det brukar vara så) runt med ett dropp fyllt med annat än Ringer Acetat.

trevligt och välordnad.
många skratt.
dock saknade jag skandalerna jag hört att dessa fester brukar innehålla.
min syster jobbade en gång på denna klinik.
från henne har jag hört endel.
hehehehe.


e.


Kommentarer
Postat av: syster

hä, hä...

2011-04-05 @ 13:39:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0