lite mer mat.

idag vaknade jag kl 10.
det var faktiskt lite fräsigt.
kl 10 den 10.10.10

jepp sant som det är sagt.

nu ska ni få ett middagstips vi åt igår, eftersom jag enligt Barrner blivit en recept blogg (?) vilket kanske inte var något nytt då jag då och då slänger in det.


anyway, om du har hemma eller köper detta kan du få denna supergoda middag idag!



laxfilé
ingefära
pepparrot
röd chilipeppar
vitlök
sweet potato
creme fraiché
sockerärtor
det du vill ha i en sallad




marinad:
olja
lite citronolivolja
en skvätt kikkoman soja
riven ingefära
riven vitlök
en halv hakad chilipeppar

gojsa ihop allt och lägg i laxen medan du gör det andra.

potatisen:

skär sweet potato till stavar
rippla lite olja och strö lite flingsalt över
låt bli klara i ugnen ca 20 min

simpel sås:

blanda pepparot med cremefraiché.

stek sedan fisken alt grilla den.
vi gjorde både och.
värm på sockerärterna i pannan efter.

hacka te valfri sallad.


KLARRT!



idag fick squash bli dagens motion.
sköjsan det.
för övrigt vill jag bli fiskarian.
så vi kör fisksoppa idag!


e.


Kommentarer
Postat av: börni

Haha! Så sant så sant. Men Erika hör på det här då: Jag har gjort hemmagjord müsli och just i stunden står brödet på gräddning i ugnen. Herregud, måste nypa mig själv för att förstå att detta är verklighet. Kanske är jag som blir nästa pajbrud, eller vad tror du? Haha. För övrigt så bröt jag av mitt VISA-kort i tre delar förut, så det balanserar ju ut den annars väldigt paj-mormoriga dag, haha. Squash kör vi i veckan va!? Pöss

2010-10-10 @ 18:15:35
Postat av: Viola, Killer Colours

Du borde kolla mailen, där har du roliga nyheter! Hittar du inget så checka papperskorgen också, det finns risk att mailet rensats ut som skräppost. :)

2010-10-10 @ 20:31:53
URL: http://killercolours.blogg.se/
Postat av: Ida

Mumma vad gött det lät! Får definitivt prova på denna rätt.. ;)

Coolt - kl:10 den 10/10 år 2010..du måste haft jädrans med tur idag bruden!! =)

PÖSS

2010-10-10 @ 23:47:40
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0