till vardags.


för jag ska till solen!
för jag ska plaska runt i ljummet vatten!
för jag ska njuta av sand mellan tårna!

mitt när vintern är som tyngst ohc man längtar efter våren.
då i februari.

för jag ska fira min födelsedag, fira att jag har klarat tre år studier och fira att jag klarat mitt första halvår som syrra... det ska jag fira med en resa till thailand!

fira livet.

det borde man göra oftare.

för vem vet när livet tar slut.
vänder återigen mina tankar åt sofie och hennes magnus.
FYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!
(så fick jag vråla det ur mig)
livet har varken rätsida eller rättvisa.

att inte ens få njuta av en normal vardag.


middag är vardsgsproblem.
sådant man ska fundera över.
inte på om döden finns om hörnet.

här har ni en lösning till dagens middag eller morgondagens.
den kan jag lösa.

köp:
färska champinjoner
färsk spenat
röd paprika
gul lök
crabsticks
pasta
muskotnöt
svartpeppar
citronolivolja
sojagrädde eller tål ni mjölk creme fraiche

räkor (om man vill lyxa till denna rätt annars ingår inte det.)

fräs löken lätt.
tillsätt hackade champinjoner.
rippla över lite tokgod citronolivolja.
där efter lägger du i paprikan.
efter ett tag ploppar du dit spenaten.
häll i lite mortlad svartpeppar, riv över muskot.
höfta över en skvätt av grädden/fraichen.
toppa med en nypa salt.

undet tiden du gjort detta puttrar någon form av pasta.

när pastan börjar bli klar tillsätts crabsticksbitarna och räkorna.

smask till vardags.








önskar jag kunde lösa sofie och magnus lika lätt.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Det blir säkert bra, men det är ju alltid något speciellt med sin första arbetsplats och nu har jag ju ändå varit här i snart 3 år.. Självklart utvecklas man genom att byta arbetsplats, men samtidigt har vi ganska många olika tjänster att prova på inom polisen så det hade nog räckt gott & väl om nu bara Arvika hade legat lite närmare Karlstad.. ;)



Nej, det var inte GFI (specialgrejen, där börjar uttagninen om några veckor..) Jag hade ansökt om en vanlig förflyttning innan sommaren nångång och nu blev det klart och gick ganska fort dessutom.. Men det kommer blir bra, absolut! Tack vännen! =)



Gott det såg förrresten! Puss

2010-10-07 @ 05:59:57
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0