grilla på Hallåviiiin!



inte alla som grillar när det är Hallåvin.
idag blir det lite kalas.
mest för att jag är ledig och minns inte sist jag var ute.
men vi kan väl lika gärna fira med spökena när vi ändå är igång.

vet knappt vilka vi blir.
kan bli få och kan bli många.
time will tell.

här har ni ett middagstips som kittla dödsskönt i kistan:

Kycklingspett
marienerade i:
kikkomansoja
ingefära
vitlök
mangchutney
olja

Sötpotatis:
rostas i ugnen.

Basilikasås:
creme Fraiché
färska basilikablad
lite citronjos
lite peppar
lite chilikrydda
lite cyenne

serveras med en god sallad.



är det  bara jag som får växtvärk i vaderna när jag tar 1 öl eller 1 glas vin eller 1 drink.
precis när man tagit första klunkarna liksom.
sen om man fortsätter dricka ger det sig.
så har det alltid varit.
ända sedan vi satt i tonårsrummet och drack peachöl.

vem kom ens på idén att blanda peach och punköl?!?!?



e.


Kommentarer
Postat av: Tina

haha! vi drack punköl blandat med citron-fanta, det var en riktig höjdare tyckte man då! allt för att bli av med ölsmaken.

2010-10-30 @ 16:06:51
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: linda

hahahha, peachol!! herregud! fy fan va snusk! Man holl val till och med for nasan nar man drack!

2010-10-31 @ 00:57:17
Postat av: Terese

Guuu va gött!!!!

2010-10-31 @ 17:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0