nu kör vi!


om jag klarar listan. om jag klarar termin 6 som innebär bland annat 4 tentor inom loppet av en vecka.
ja om jag fixar allt det här.
ja då HAR jag ett jobb i alla fall!



WIIEEHOOO!!!

förra sommaren jobbade på avd 34.
vilket jag gillade MYCKET. skulle gärna jobba där som sjuksköterska också.
men vid närmare eftertänksamhet så ville jag inte börja där, faktiskt.
jag sökte där.
för i hjärnan sa jag att det ser bra ut att jobba där.
ja det gör det och det ÄR bra.
men jag har hört från andra sköterskor som börjat där att hade jag valt, hade jag inte börjat där.
samt att jag såg de nya sköterskorna förra sommaren som började där.
den avdelningen finns kvar.

utefter den erfarenheten forsatte hjärnan säga åt mig att börja jobba där.
men magen sa något helt annat.
något om att avdelning 7 vore något för mig.


det är där jag kommer att börja OM jag blir klar.
för i tisdags var jag på intervju där och idag ringde dom och sa att de vill ha mig.
tack!
de var dessutom först till kvarn och jag sa även att den avdelning som ringer först, den tar jag.

nu blev det den avdelningen min mage sa att jag skulle börja på.

avdelning sju är Onkologen.
det innebär cancersjuka patienter och vissa av dem vård i livets slut.
det kan vara de flesta åldrar på dessa patienter, men det hade ni säkert räknat ut.

känns som ett VIKTIGT jobb. som kommer vara tungt ibland men jag känner på mig att det kommer GE så otroligt mycket.
för bara när jag suttit vak förr åt personer i sin sista stund så har jag känt det givande.

det kommer vara krävande var man än börjar när man är ny, för det är alltid jobbigt att komma ut som ny sjuksköterska. man har så mycket att lära.

på denna avdelning kommer jag få lära mig något som är bra att ha överallt.
handskas med anhöriga som går igenom en tuff fas i livet när de ser sina nära och kära drabbas av cancer.
anhörigkontakt är något jag verkligen vill bli bra på, för var jag än hamnar så finns som där i skuggan av patienten. de ska inte behöva hamna i skuggan.

om jag kan få den erfarenheten är det guldvärt för min framtid.
om jag till exempel någon gång skulle börja på en akutmottagning eller liknande, då finns chockade och skärrade anhöriga hela tiden , och vissa av dem hamnar i skuggan.
bara ett exempel.

det här känns hur bra som helst och gör mig mer pepp till att klara den tuffa perioden jag har framför mig.


NU KÖR VI!


e.


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis erika!! SÅ roligt =)Ja nu kör vi slutspurten :D

2010-01-14 @ 15:42:29
Postat av: Ida

Såå kul!! STORT GRATTIS gumman!! Och du kommer passa perfekt där, det vet jag... :)

Pöss

2010-01-14 @ 17:41:50
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Anna Ileby

Vad duktig du är, blir alldeles stolt över dig! Klart du fick vara där du vill, du är ju grym! Hejja dig och hoppas jag hamnar hos dig om jag blir sjuk, då vet jag att jag är i trygga händer!

2010-01-17 @ 21:50:20
Postat av: Marie E

Grattis Erika. Starkt jobbat.

2010-01-18 @ 21:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0