livet är skört som en jävla maräng.


i eftermiddag har jag bakat maräng med citron, mörkchoklad och pinjenötter.
buffésrecept.
assistant med miss Barrner på visp.
igår fräste P på några pannkakor. några blev kvar.
det blev goda räkcrepés med citron/dill stuvning.




men att skriva om ruttna bakverk och smaklökarnas upplevelse känns som något jag skrev igår.
igår är inte som idag.
då är inte som nu.
även om jag inte är drabbad är jag indirekt drabbad och tänker mycket på dig.
jag kallar henne min syster. för vi har alltid varit som syskon.
även om vi senaste åren inte setts lika frekvent och inte heller hörts lika ofta, så vet jag vem som är min andra syster.
jag vet att jag alltid kan ringa. hon vet att hon alltid kan ringa.
jag skulle avbryta min praktik och skjuta på saker som du behövde.
nu har du människor som står dig nära nära dig.
men ändå.

ingen kan förstå vad du/ni går igenom. ingen som inte gjort det.
även om vi nära är nära eller långt bort så kommer vi aldrig veta vad känslan egentligen är.
om vi inte själva hamnar där. hujeda mig låt det aldrig ske.
det måste vara frusterande att inte ha någon som vet samma sak som du vet.
du är stark.
trots alla motgångar.
men att du är där du är idag bevisar din styrka.


mitt kommande jobb handlar om det ni går igenom nu.
det jobbet ser jag med spänning, rädsla och nyfikenhet fram emot.
men privat.... så önskar man att det inte fanns.

jag har frågat efter en trollkarl som kan trolla...
... trolla på riktigt.

finns det?

e.


Kommentarer
Postat av: s

att du finns räcker. kram

2010-04-17 @ 15:56:16
Postat av: Ida

Jag önskar också att man kunde trolla många gånger.. Trolla tillbaka tiden till de man älskar! Du kommer bli värdefull på den avdelningen gumman, för du vill förstå och du kan visa medkänsla och ödmjukhet, det viktigaste av allt! Jag tror på dig och jag tänker på S!!

2010-04-17 @ 17:41:24
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0