B-DAY in thai.

På kvällarna i Krabi kunde man strosa runt och bara ta in allt.
En del av den större gatan belamrades om kvällen av street food som ser sååå god ut men jag fega ur.
En majskolv åt jag på Phi Phi på gatan.
Annars avskräcktes jag när Sara blev så dålig och urlakad, hon hade inte ens ätit av denna typ av mat.
Dumt egentligen att tänka att den är sämre än en restaurang, här ser man allt de gör vem vet vad de gör i köken i restaurangerna.


Ett litet hål i väggen, ja där öppnar bi en liten restaurang.
Så länger vi ut lite bord och stolar.
Skitbra ju!
Så charmigt på något sätt.


Åh just det jag provade den här också, från moppeköket som sålde fiterad potatis.
Ja det började med en hel potatis som han körde i en maskin så blev det en spiral.
Den doppades sedan och fick ett tunt lager frityrsmet över sig innan han friterade.
Sedan fick man välja krydda.

Gott! Jag var dock så mätt redan innan så orkade faktiskt inte hela.


Parteyy-tuk tuk.

Just det jag och Sara hittade den hemliga gatan en av kvällarna.
Dit de som ska hämta hem en thai åker.
Herregud.
Det var liksom små flickor i korta kjolar i klungor utanför barerna.
Vi var där ganska tidigt så inne på barerna var det tomt.
De män som fanns där hade hord av flickor runt sig.

Fick ont i magen av att gå där.




Så kom min födelsedag och jag önskade en aktivitet och vi hade pratat om kanot.
Det fick det bli på förmiddagen!



Ja vi var ett gäng som paddlade.
Det gänget sen.
Ja att jag inte bröt ihop.
Först var det tysken.
Som redan i flaktaxin var det mest energiska jag sett i en medelåldersmans kropp.
En ubertönt utseendemässigt.
Kameran ÖVERALLT. Tog kort på ALLT när vi åkte.
Tubsockor upppdragna till knäna.
Riktig tyskengelska.
Plus att han skulle lägga sig i allt guiden sa.

Sen hade vi kontorsråtta indiern.
Som ramlade på med sin Blackberry i högsta hugg över den kontorsstora magen som visade på allt för lite rörligtliv och för mycket jobb vid datorn.
Mannen som INTE kunde ta tag i livet.
Så tafatt i sin kanot. Som styrde åt vansinne med sin stackars tjej.
In i mangroveforest rötterna och i oss andra kanoter.

Fördommar?
Ja men de besannades ju.




Vi paddlade genom mangrove forest, genom den här passagen ovan med skogsbeklädda berg som sjöng av olika djur.
Sara och Empan såg en apa jag spanade febrilt men den var för brun och kamoflerade sig bra mot skogen.
Vi åkte in i någonslags grotta.
En strand och en halvgrotta.

Första vi gjorde var att passera ett berg som tydligen var någon grav, för inte sååå länge sedan.
BUUUU!




På kvällen gick vi till ett finare ställe och käka.
Tigerräkor med färskpasta fick bli min första middag som 27 åring!

Empan släppte sådan klassisk lampa som man alltid ser att de gör i Thailand.
Jag fick äran att föreviga det starka moment hon faktiskt hade när hon gjorde detta.


Sedan lättade vi på stämningen och återgick till vårt nyfunna favvohak,
Häagen Dazs!
Där bjussa de mig födelsedagsglass och jag fick dra en lott ur deras Valentinebox och vann en voucher på 500 baht! Inte dåligt, synd bara att vi skulle åka morgonen efter.
Jag gick ner och köpte en feting glass för vouchern när de öppnade dagen efter.



Shopping efter detta och sedan var jag helt slut.
Somnade som en stock efter att ÄNTLIGEN fått prata med min P som jag saknade så STÖÖÖRT mycket denna dagen.

Jag är barnsligt förtjust i att fylla år.
Det spelar ingen roll hur gammal jag blir, det SKA FIRAS!
Jag hade gärna velat att min P varit med, då han vet exakt hur jag funkar.

Jag hade en toppendag i alla fall och festen hade ju just börjat,
det var ju hemma den STORA festen skulle bli av, den vi hade förra helgen...
... grymt jul blev ju det med!

Så att fylla 27 som alla mina jämnåriga vänner har sådan ångest för är jädra sköj om man har rätt inställning till att blir äldre!



e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0