vem kom på namnsdagen?



namnsdagar är ett underligt påfund.
ganska meningslöst.
men lite glad blir man när man får ett grattis.

i min familj har vi aldrig lagt oss till att fira namnsdagar.
kom man ihåg att säga grattis så gjorde man liksom.
minns kompisar som fick tårta och någon liten present med bokmärken eller suddgummi.

inte ens då var jag avis faktiskt.
tyckte det var fånigt.

igår den 24 januari var det Erika dagen.
min dag tydligen.
några mindes vad jag hette och sa grattis och det muntar upp!
dock kan jag tycka att det är lite väl, även om jag är värd det, att jag har en HELT egen dag.
Erika skulle väl kunna delas med Erik till exempel.
så fler människor fick äran att få en härlig meningslös namnsdag!

jag är villig att dela min dag med Erik och ge Eriks eller min dag till någon som LÄNGTAR efter en namnsdag.
det var väl nobelt?

döm om min förvånig  när jag kom hem från jobbet igår kväll och en bukett rosa tulpaner står på bordet.
[jag ÄLSKAR tulpaner]
jag hade min aning om att P faktiskt kom ihåg min namnsdag ändå.
även om den är meningslös så vill man att sin sambo ialf ska skicka ett grattis sms eller liknande.
så lite putt var jag att han inte gjort det.

men han ville inte bara göra det utan överraska mig lite!
det var ju trevligt även om namnsdagspresenter är onödiga.
men blommor kan man ju få ändå.

tilläggas bör att jag senare på Facebook förstod att det var hans kära syster som påminnt honom om Erika dagen.
hehe.
dock sött då att inte bara sms utan göra något.


så är han ju världens bästa.

och min.

hi.



för övrigt är jag besatt av tanken på Thailand.
kan inte sluta drömma mig bort.
snart snart.
sex arbetspass kvar innan min första betalda semester!!!!!
wohoooo.


e.

Kommentarer
Postat av: p.

bara bara din! puss

2011-01-26 @ 19:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0