inte bara att vara syrra.


här sitter jag och ritar brudklänning.
idag genomfördes en vigsel på mitt jobb.

man lever allt i sin bubbla.
där man har problem, man har glädje, man har vardag, man har ett liv.

det finns så många andra öden.
så mycket konstiga livsstilar.
det får man erfara i mitt yrke.

patienter som är som du och jag tar vi hand om.
sen har vi den STORA radien från tokdementa gamlingar som det inte går en sekund utan att denna skriker efter något till missbrukare som gör ALLT för att komma åt våra som de se det "skatter" i läkemedelsrummet.


man berörs av många.
på olika sätt.
samma patient kan man lida så med och nästa stund bara vilja bli av med.


det är inte bara att hålla i en spruta när man är syrra.
det är inte bara att dela piller i en burk.
eller hänga ett dropp.
eller göra hjärt lung räddning.


det är så mycket mer.
det är grymt.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0