step by step...


det är kul på praktiken.
dagarna rullar på och snart är vi DÄR!
även om praktiken är kul så skrämmer faktiskt sommaren mig lite.
ALLA.. precis ALLA sjuksköterskor säger att det är jävligt och tufft i början.
det tar ett år innan man kört in sig.
då kan man ju tänka sig vad sommaren blir.

fast det finns en spänning över det också.
som att få sitt körkort och får prova den där bilen SJÄLV.
som pappa sa; trots att du tagit körkort är du inte färdiglärd bilförare.
en något simplare variant, men så är detta yrket.
vi är långt från klara även om vi får vår examen och legitimation.

tänk den dagen då jag gör något så simplet som att dela läkemedel och JAG bara JAG signerar.
min signatur.
jag vänder mig inte om för att fråga om någon ska dubbelkolla.
det JAG och MITT ANSVAR.

jeeeessccchhus.
troligen är jag ett steg närmare då jag troligen klarat den NATIONELLA TENTAN!!!!!
troligen säger jag för att jag fasen inte till 100% minns min KOD på tentan.
jösses virrpanna!
men till 95% har jag klarat den.
dock fanns det inget U på hela listan.
det fanns streck för de utan kårleg men det fanns något enstaka streck UTAN någon vidare kommentar.
är de underkända då?
ja de siffrorna kända jag inte igen i alla fall.

om ca en timme får jag veta för då ska jag hämta ut tentan.


igår hade jag stans energi efter praktiken och vad kan vara bättre än att ta ut den hos mini Millan?



hon har lärt sig skriva och är såå duktig.
jag och alla dockorna fick en varisn namnskylt.



sen dega vi.
det och rita är roligast med Millan.
jag gör alltid en prinsesstårta till henne med rosor och blad.



näpp dags för tenta hämtning och becka-firande!


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Söt och dessa underbart blåa ögon!! Lovely*

2010-05-12 @ 22:52:13
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0