favoriter här hemma.


att jag är sjukt sentimental det vet alla som känner mig.
så här sitter jag med klumpen i magen och drömmer mig bort.
love is gone i öronen som påminner om en svunnen tid. en tid då jag just börjat min resa.
för att inte prata om the way I are med timbaland.
båda låtarna trodde jag skulle påminna om cypern hela mitt liv.
men nu sjunger de bara termin ett, nollning och universitetet för mig.

hur i hela världen ska jag förstå att det är ÖVER NU????

i höst ses vi inte.
höst kommer vara som nu.

jag vill prova nya saker.
men jag kan inte ta att det gamla tar slut.
det går inte ihop.

tänk om jag på detta ska FLYTTA också?
nej jag vet inte jag. här kan jag alltid låtsas att old life fortsätter.
sen tycker jag hemskt mycket om vår lägenhet.
trots att jag tjatar på att jag vill ha eget.
kunna måla en vägg. lägga ett golv eller vända ut och in på tapeterna.
om jag vill.
men idag när jag och P städade insåg att vi har det fint.
för att vara en hyresrätt vi inte får göra nästintill något udda i.

igår köpte jag kuddar och gardiner på rea och sovrummet blev som nytt.

fick inte riktigt rätta känslan här. kom hit o se vettja!



några andra hemfavoriter.


tomatplantorna Jenny gav oss som gror.


glasväggen i köket.


solen som skiner på trallen och det turkosa tyget.


rosburken, africolan, jätte-oboyburken och andys soppburkar.


hattarna i hallen som inte passar mig. inte en enda. har så sjukt stort huvud.


guldtoffsen eller förlåt "tassle" på nya gardinerna.


snygg-dörrmattan.


gröna äpplen är fint. men fatet är det som är en favvis.


farmor och farfars gamla politiskajordglob.


vitabalkonglådor med vilda växter och plastiga trollsländor som flyger ovanför.


kristallliknande sänglampor. egna fotografier på väggen från platser jag besökt och bilder som berör.
turkosmjukakuddar.



grillade på eftermiddagen.
raklettgrillen på balkongen stod till tjänst.
jädrans gött.




those will be the best memories
I just wanna let it go for the night
that would be the best therapy for me


e.


Kommentarer
Postat av: Sara Ö

vad fint du/ni bor :)

2010-06-20 @ 22:02:04
URL: http://singegerd.bloggplatsen.se
Postat av: Ida

Säg inte att du har köpt en tassle Erka!??? mohahaha...jag dör av skratt!! Men annars var det riktigt fint med det turkosa i sovrummet.. ;)

Flytta inte, inga mer förändringar behövs nu!!

STANNA ♥

2010-06-20 @ 22:09:40
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Elin

Mycket bra med en tassle (tofs låter så... tofsigt)! Ni har det så himla fint, jag älskar gamla jordglobar, den var JÄTTEfin.

2010-06-21 @ 17:50:04
URL: http://eliniderstrom.blogg.se/
Postat av: börni

NI har det helt UNDERBART, glöm inte det! Så stanna i stan ;)

2010-06-21 @ 22:55:50
Postat av: Jenny

Lycka till med skörden. hrmmpf!

2010-06-24 @ 13:33:19
Postat av: Ninni

Ramlade in här och whao vad fint du har det, verkar va en pysslig person.

Själv har jag ledsnat på allt vad husägande heter, tappat inspirationen och lusten att fixa på kråkslottet...

2010-06-28 @ 07:20:10
URL: http://ninnih.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0