en liten resa innåt landet.



Så kom vi till Gränna och besökte många Polkagriskokerier. Så sött. Polkagriskokeri!
HiHi.
Där käkade vi lunch och köpte alla konstiga smaker.
Skitgris, Morsgris och Mansgris.
Jägarstång, Mojito och Love and Passion och många fler.
Bäst är ändå återseendet av Vampyr Stången.
Jösses så god. Minns när vi sålde för basketen, då slickade jag i mig några sådana.

Men bästaste är den hederliga Polkagrisen.




Sedan begav vi oss mot Jönköping och Husqvarna.
Där checkade vi in på Husqvarna stadshotell.
Jädrans vilket fräsigt hotell!
Alla rum hade ett eget tema.
Medaljongrummet, Rosarummet, Brunarummet, Indiskarummet, Tornsrummet med mera med mera.
Vi fick kontrastrummet.





så snyggt. jag har länge velat ha ett svart/mörkbrunt trägolv och ljusa väggar.
nu fick jag känna på hur det var.
jag är övertygad.
jag ska ha det.



tackar inte heller nej till detta badkar.







Å jag vill ha en hööög säng som denna.

Dream Dream.

På kvällen upptäckte vi Jönköping som visade sig vara en större stad än väntat.
Vi intog middag på den berömda Piren.
Ett dignande skaldjursfat frossade vi på.
Vanliga räkor, rökta räkor (asgott), gratinerade havskräftor, hederliga sötvattenskräftor och en krabba att dela på.
Jo vi var rätt mätta och nöjda efter det.

Jönköping ligger vid kusten av södra Vättern.
En känsla av västkust fick vi allt här.




på söndagen åt vi ännu mera.
hotellfrukost är ju så göttans.
 



innan vi åkte hemmåt tänkte vi besöka Skarasommarland.
men jädra regn hela vägen.
så vi åkte hem istället.
och här skiner solen såklart!


fint det.
vi fixade en ram till vår nya tavla.




En tokmysig minisemester.
Under söndagkvällen tog vi en promenad för allt ätande och sedan intog vi bio mörket.
Där jag bara drack Ramlösa och åt två rutor Ikea choklad.

Bröderna Karlsson, en söndagsfilm man såklart lika gärna kan hyra men det var mysigt att gå på bio.
Lite förutsägbar också... men ändå en mysfilm.

e.




pssst.....använde även mina Sleek skuggor.
här marinblå och liiiite lila.




förrresten gissa vad hotellet kostade?!?!




endast 645 kr för oss två en natt.
kalas!


Kommentarer
Postat av: Anna Ileby

Det var det värsta, besöka jönköping och INTE komma hit?! Bor ju typ en halvtimme därifrån, jag är besviken Erika! ;)

2010-08-02 @ 18:33:14
URL: http://annaritar.blogspot.com
Postat av: Anonym

ÅH vad roligt!! Jag vill också åka till Gränna och köpa massa smarriga polkisar.. =D Morsgris lät gott.. Mums!

Åh vilket fint hotell för såå bra penning också..perfa ju!! Lät och ser framförallt ut som en riktigt toppenhelg!! =)

Pöss

2010-08-04 @ 00:34:42
Postat av: Ninni

Ramlade in här, och ni verkar haft en mysig resa.

Polkagrisar är så gott...ochjädrar vilket mysigt hotel!

2010-08-04 @ 20:29:27
URL: http://ninnih.blogspot.com
Postat av: Ida

Oj då...såg nu att det inte var någon avsändare på min föregående kommentar.. Men den andra är från mig om du inte har listat ut det.. ;)

2010-08-05 @ 23:47:06
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0