kantarelligt.


uppsats uppsats.
idag har statusuppdateringarna från klasskompisarna på FB handlat mest om ond bråd död mot uppsatsen.
jösses alla verkade balla ur på den idag.
medan jag och ida tyckte det kändes rätt gött.
vad gör vi för fel som vi själva vet?
vi lär nog få vår beskärda del av den onda delen. visserligen har vi redan fått den. men när man skriver C-uppsats från man den onda delen MÅNGA gånger.

idag har jag gett mig på att laga mat jag aldrig lagat förut.
köttgryta med mustiga smaker.
har klurat på det ett tag och slog slag i saken.



köttet fick puttra ett par timmar i rödvin, vitlök, lök, färsk timjan, vatten och buljong.
smaskens blidde det med kantarell topping!
nästa gång ska jag ge mig på en köttgryta med krämigsås istället för buljongsky.
en måste prove och teste.



med köttbitarna guppandes i magen är jag pepp för en basketträning på Gjutaren!
äntligen flyttade vi träningen dit och det ger mig gångavstånd samt att vi får springa på ett hyfast rent golv, förhoppningsvis fäster fötterna denna gång. undrar just när Frödinghallen blev städad sist.


e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Mums, det såg gott ut trots att jag inte ens äter kött! ;)

Jag vill också träna!! Fyy vad avis jag är på Er! :/

Pöss

2009-10-20 @ 20:07:30
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0