vet ni hur djupt ryggraden sitter?


vet ni hur långt ryggraden sitter in i kroppen?
hur djupt man måste skära för att nå den?
ni känner på era ryggar och känner ryggraden.
ett snitt genom lite hud, en liten muskel och kanske lite fett?
nej jösses.
den sitter fasen MITT i kroppen.
när det kom upp en tunn tunn stomme tänkte jag att så här tunn kan väl inte ryggraden vara?
men de hade ändå kommit en bit ner i kroppen.
sedan börjar de säga att de känner ben och att prata om olika utskott (som just nu inte syntes).
aha ryggraden sitter ännu djupare!
vid det här laget trodde jag inte det var långt till baksidan av magen.
herrejösses så djupt det satt.



andra operationen var en knäplastik.
pang bom tjoff borr och såg så hade man skapat två nya ytor på femur (lårbenet) och tibia (vadbenet) och så var inte längre knät slitet. två ytor av plast och metall.

vilka har klurat ut att just HÄR ska en skruv sitta i just DEN vinkeln?
vilka har varit patienter som fått stå ut med fel operationer under utvecklingens gång?

en mycket intressant dag med mycket stilla stående.
stödstrumpor nästa!
9 timmar av operation gör bena rätt möra.


nu ska jag ta mig ett bad.



e.

Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vad intressant att få vara med på!! Men konstigt med ryggraden - jag känner den ju liksom på ryggen. Hm.. :)

2009-03-18 @ 23:00:10
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0