du kan allt.


jag har senaste tiden provat på mat och annat jag tidigare inte lagat eller fixat själv.
vissa saker kanske låter banala.
men jag är nöjd, och jag lyckas med smarrigt eller snyggt på första försöket.

denna vecka:

morotsbröd
köttfärslimpa
sushi
sy ett förkläde
raggmunkar
sy mina stora ganska opassliga baggys till passliga baggys

det blir nog folk av mig med.
p sa en av dagarna efter några veckor av att prova ny saker: du kan allt!
som lotta på bråkmakargatan.

sött.


ikväll sydde jag mina baggys och rullade sushisar efter att ha besök nya mataffären på kronoparken.
all världens mat
jag hade inte förväntat mig mer än mat från mellanöstern, balkan, lite asien.
men egentligen är ju det ett ganska klent utbud för att ha titeln
all världens mat.
mexikanskt tänkte jag på när jag kom ut. italienskt saknade en bosnier bakom mig i kön.

men jag fick det jag ville.
sushiris i lite större påse än den som finns i de vanliga affärerna.
resten var bonus.


kakorna som vårdcentralen skåre fick avnjuta under dagen var vädligt uppskattad.
recept fick skrivas och innan jag gick tog min handledare tredje biten för dagen.
kanske ska extra knäcka med fikaleverans till landstinget?

nu ska jag ladda batterierna med en LEDIG HELG.. waweiiwooo... vad gör man då?
ovant. haha.
sedan är det 6 veckor på ortopeden som gäller, träffade min handledare jag ska ha där av en slump på vårdcentralen.


förövrigt har jag astma.
kanske en lättare variant, men dock.
undrar just hur länge jag har gått med det?
undrar om jag under basketkarriären kunde ha presterat bättre?
undrar om jag egentligen orkade mer men luften tog slut?
har trott det varit dålig kondis när jag blir trött vid träning av flåstyp, det kanske det inte är.
undrar om jag hade kunnat tycka om att springa med laget om jag hade haft behandling då?

kommer aldrig få veta det.
det sköna är nu att jag får behandling.
jag har inga allvarliga dagliga symptom.
får dock långdragen hosta när jag får det.
jag har insett att kroppen är inte sååå trött efter spinning, det är mest andningen som är det.
jag återhämtar mig snabbt när det känns så.
jag kan flåsa lite väl efter två trappor. det ska man inte när man är 25 och klarar ett spinningpass.
jag kan få tungt och konstigt med andningen vissa kvällar.

aldrig trodde jag väl att jag var obstruktiv i min andning.
men har man haft barnastma så finns benägenheten.
har man dessutom haft böjvecks eksem och pollenallergi som uppkommit under uppväxten är astma ett brev på posten.
allt det har jag haft/har.

men eftersom jag inte far illa under dagarna känns det bara bra att få behandling och kanske kan vänta mig en ännu hårdare och givande träning!


e.





my updated baggys.





Kommentarer
Postat av: Sofia

vem ska du ha som handledare på ortopeden? :) jag hade min sista dag där idag!

2009-03-06 @ 15:19:15
URL: http://sofiahaggblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0