tillbaka till södernsland.


tillbaka till söderns land!
om de ändå vore söder på riktigt.
som jag skrivit detta förr, men en resa hade jag gett mycket för just nu.
speciellt till linda. som for tillbaka till staterna för drygt en vecka sen.
TOMT!!!!
försökte nå henne nyligen men ingen hemma.

i hudik var det familjeträffar var dag och det var trevligt. jag har bara varit där en gång tidigare så det är roligt att lära känna dem lite bättre. blir ju aldrig som om de bott här och tyvärr är det ju en bit dit upp så det är inte allt för ofta vi kommer iväg.
det var familjemiddag med p´s brors familj, syster med son och mor och far på fredagkvällen innan vi begav oss till teatern.
det är en liten värld där uppe, men söt.
lördagen tillbringades hemma hos hans bror som bor i p´s gamla barndomshus.
där fanns hundar och katter, en gång även hästar.
på kvällen åt vi mat hemma hos hans syster och lekte med david... spelade bland annat wii och lekte med lego.
åhh dom är fina legogubbarna.
det skulle finnas en tjejlegogubbe, men den hittade vi aldrig.
hittade en med svart slipad frisyr istället.



när vi kom hem från syrran spelade vi spel med svärföräldrarna och drack öl och käka chips.
blokus och brainstorm med uråldriga frågor, men jösses vad jag skrattade.





dessutom fick vi med oss en massa saker som familjemedlemmarna inte behövde och vi gärna tog till vårt bo.
en designljusstake, gamla fina tekoppar, skumpaglas och en gjutjärnsgryta jag gjorde en tokgod fisksoppa i ikväll.
jag imponeras av mina färdigheter i köket varje dag numer!
aldrig gjort fisksoppa förut och kastade glatt i kryddor, potatisar, lökar och tomater på en höft och blandade med havregrädde, tofumjölk och vatten tills jag la i lax och någon vit pollock firre.
precis som mam och pap alltid gjort i köket som jag aldrig kunnat, alltså så där... på en höft!
smaskens må jag säga!





idag tog jag en sväng till stan och mötte upp p för att kolla vad vi kan tänkas spendera vårt presentkort på boulevard på.
men vi kan aldrig bestämma oss.
påväg mot telia gick vi genom mitt i city.
monki rean is still goin strong.
fuck.
hade inte tänkt köpa nå mer om de inte sänkte till 70 %.
det hade de inte gjort men ändå kom jag hem med ett par gråaleggings och en vinterjacka.
jag har massa jackor.
dock var detta ett bra köp.
för en fin riktigt varm vinterjacka har jag inte.
nu kan jag dumpa bikbok jackan som en gång var svart. den jag har får ha om det är snorkallt och det inte är läge för pälsen.
bikbok jackan är inte min stil alls så glad att jag fann denna långa på monki nu. även om vi inte har så kallt. vintern har inte kommit än men kommer den så är det ju nu och då är jag redo.
350 spänn kosta den bara, dock pengar jag inte har.

imorse låg jag i sängen med morgonrocken och blippade på datorn.
pling sa det på dörren.
där stod ett par målare.
har ni inte plockade undan sa han och tittade på hallen.
han lät döseriös men sen visade det sig att det var imorgon de skulle komma och skulle kika innan.
så imorgon får vi omålat, äntligen!!!!
det gäller att veta vad man vill.
jag ringde med min bestämda röst innan helgen.
jag var inte arg eller sur.
bara bestämd.
dock blir det inga större förändringar eftersom vi bor i hyresrätt, men det blir fräscht och riktigt gjort.
nu har de innan målat själva och de visste nog inte hur man stavade maskeringstape eller tapetsera-över-spackelfläckar.
så en gråvit målad hall imorgon efter jobbet sitter fint.
tack!
nu ska vi se om det går lika snabbt för vårt finaste rum att bli omgjort.

e.










Kommentarer
Postat av: Ida

Ni verkar haft de toppen gumman och vad snygg jackan var!! =) Jag ringer dig om en stund när du har vaknat till så får vi bestämma lite mer ang kvällen.. Pöss på dig!

2009-01-13 @ 09:08:23
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0