ett nytt årtionde står för dörren!

Brakade igång 2009 med en nyårsfest hemma hos OSS!



Sedan brakade vi ner och blev knallsjuka. Lagom till första tentan det året.
Det gick ju bra ändå.

Firade det med att hälsa på svärisarna och gå på lokal nyårsrevy i Hudik.



I januari fick vi även vår hall omålad. Från grått till grått. Men utan underliga rutor och färgklickar i taket. Oj vad jag längtar tills jag äger något eget boende och får måla hur jag vill.



Sen drog 18 veckors praktik igång.
Startade på Psyk i K-hamn och slutenpsyk. INTRESSANT minst sagt!

Å så blev jag ju avmålad av min duktiga vän, Anna.


Fick den sedan som födelsedagsprelle och pryder nu min inspirationsvägg.

Så var det då dags att fylla år! 25 barre skulle jag slå till med också!

Det blev en snöig och solig födelsedag med brunch och blomkalas på kvällen! Behöver jag nämna att jag älskar att fylla år?



På kalaset bjöd jag på mina första hemmagjorda sushi. Efter det blev hemmasushi en ny favvo för mig och P.

När kalaset var över och måndagen kom bytte jag praktikplats till VC Skåre.
Å lite senare samma månad rockade jag och göken på TSOOL konserten.

Panik sökte jag sommarjobb… jag var i TID men alla var ute i JÄTTEGOD TID så det kryllade inte av jobb. Tillsist blev JAG uppringd av en favvoavdelning och jobbet var MITT. Hjärtvård.
Fick mig osökt att tänka på att det snart är dags att söka jobb igen. Kanske inte bara sommarjobb. Nu är det slut på sommarjobb. Nu börjar det.

Hur som helst slutade jag min andra praktik och hamnade på ortopeden i Karlstad. Fick mig en himla bra handledare och våren var på väg. Trivdes som fisken i vattnet.
Fick se hur djupt ryggraden faktiskt sitter genom att vara med på operation. Fick se knän sågas och slipas till sin rätta form och var med och bytte ut en höft.

I slutet av Mars åkte mitt långa hår av. Till en fräsig page. Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska spara eller inte.





Så fyllde P år och sen intog vi April.

Påsken kom och Millan hittade ägg.



Solen var ett faktum och jag plåtade Becka.



Sen fick jag pynta ballen. Vår första balle.

Jag gick med i fotoklubben och fick tillgång till en halvsliten studio. Eller helsliten. Men dock utrymme.
Vips var April snart över och Barran hade 25 års kalas med maskerad. Klä ut er till vad ni vill på bokstaven P.

ÅRETS MASKERADKOSTYM: plockepin

Jag byter någonstans i April praktikplats for the last time. Nu börjar praktiksuget bli RÄTT mättat. Då ska man börja pendla 3 timmar varje dag á 1,5h per resa.


Suck.

Jag var så trött så trött.
K-skoga var ok som praktik men pendlingen dödade det.
I slutet av April var jag med på obduktion. Jag minns lukten som värst.

Så kom sköna Maj. ÄNTLIGEN skulle vi få det tredje mindre rummet ommålat. Eller ja vi skulle få färgen men göra det själva. I närmare ETT ÅR hade vi tjatat men det gick inte för sig, för en FACKMAN skulle prompt göra det. Ja men då får NI göra det sa vi. Det skulle dom. Men det hände aldrig.
Så de ställde tillslut in en färgburk åt oss.





Jag skaffade glajjor.

Fotade lite små jobb.

Gjorde mina sista sköna praktikdagar.



Sen började sista tenta plugget. I sol ovh värme vid muséet!



Förevigade även tulpanfestivalen i Karlstad.



Sista tentan gjordes och där efter blev det avslut och stort kalas!






Försommaren var underbar. Varm och skön.



Ida H fyller år i Juni. Vi kidnappade henne till BodaBorg och hade efter det ett skönt dygn i deras stuga.



Å det grillades och festades och njöts av den underbara sommaren mellan arbetspassen på 34an.

I och med 34an köpte jag ÅRETS FULASTE

  
MTB skor!!! skönt men präktigt.

Hade tur och var ledig över midsommar som vi firade i Strömstad, det var också SJUKT kul.. en mini semester!





I slutet av JUNI besökte jag och P vattenlandet i Sunne. Efter det hade vi och ett gäng en förfest i muséeparken med grill och gitarrspel. Kvällen var som sommarkvällar ska vara. Tills mardrömmen var sanning och Henke låg på marken från ett fall från sin cykel och det såg ut som det kunde sluta riktigt illa. Chocken låg över oss alla och småtimmarna och morgonen spenderade vi på akuten.
Drömmen slutade väl med en blåslagen Henke.

Dagen efter fyllde Millan 3 år.
Jag och P var lagom mörbultade efter den vakna natten, men med den sötnosen orkar man några timmar till.



Det blev fler sommarfester i muséeparken, en girlsnight!

Så fick vi finbesök av Linda Johanna och hennes Linus i mitten av Juli! Underbart! Dock slutade somamren att vara sommar JUST när de kom. Karlstad är ju sommarstad och ville visa mina vänner Karlstad från sin bästa sida. Nej ÖSREGN hela helgen.
Såklart.
Förutom under söndagen då de skulle åka och solen kikade fram igen. Ha.

Det blir augusti och sommarjobbet närmar sig sitt slut och så även oss tjejers STORA 125 års fest!Den 8 augusti tog den av stapel och vilken fest! Vi skröt med Årets Fest på ibjudan men det blev det fasen också!

Vi tjejer fick oss en underbar överraskning också. Vår Linda i USA som vi så gärna velat haft med på festen dök oanmält upp som gubben i lådan (ja Ida visste men ingen annan).
Ja att jag inte svimma där jag stod framför henne med tårar i ögona!

Å jag hade slutat jobba den fredagen innan festen och hade två veckors ledigt innan skolstart.
Linda skulle stanna i Svea en vecka… och jag som alltid har saker planerade hade INGET den veckan. Så det blev bla en tur till GBG och Liseberg.

Jag var till och med Linda på Arlanda och tog avsked.. ucsh jag HATAR det! För att sedan själv åka vidare med P mot Samos en vecka innan skolan. En sista minut vi slog till med hastigt och lustigt.



Inga fel!

Men vardagen kom tillbaka med buller och brak och en skola som kändes låååångt bort.
C uppsats stod på schemat efter några tentor.
Underhöll mig med att plåta ett brudpar emellan och drömma om mitt USA projekt. Göra praktik i USA?
Möjligt?



Å så kräftor hos Åland förstås!

Började spela div 3 basket igen med tantera, gött!



I slutet av september muntrade vi upp oss med en tjejhelg i Linköping hos Becka!



Oktober tog an och jag återförenades med Caroline och andra gamla puffare en helg. Brobyhelg helt enkelt. Nice.

Fick en idé att fota gammeldagsstyle…


... kakmaria stod modell.


Så rasde November in i våra liv, som jag längtat. För första gången längtade jag efter November.
För det innebar närmare AVRESA!
Praktiken i USA på AKUTEN skulle bli verklighet!

Det var mest en evig väntan. Innan jag åkte firade jag och P 2 härliga år.



Sen drog jag mot Linda, staterna och ÅRETS UPPLEVELSE!

 med Thanksgiving, New York, Krispy Kreme, Trauma Alarm på praktiken, Dee Cee, Värsta snökaoset på 24 år och mycket mer!
Bilduppdatering från resan pågår och kommer fylla bloggen de närmsta veckorna.
Men i New York var vi på Burlesqueshow och fick oss ÅRETS FREAKSHOW


Detta är en man med stora silikonbröst. Brösten syns inte så väl här. Liknande har man väl sett på bild förr eller tv, men att sitta på front row och se detta var underligt.. och han var helt galen!
More to come av showen i det inlägget nästa år!
En av mina underligaste och bästa kvällar EVER!

Efter snökaos på flygplatser landade jag tillslut i Sverige ett par dagar innan JUL.
Firade den ”hemma” på Stockfallet i sis och Daniels nya HUS!
Å där är vi idag, med nya året om hörnet och där med ett nytt ÅRTIONDE!

 

Hej Då 2009!

Ett år med mycket roligt och varmt när man ser tillbaka så här. Visst har det funnits motgångar, men här vill jag mest belysa allt det fina, för det gör det lättare att tagga inför ett MINST LIKA BRA 2010!

Hej 2010…..

...kanske blir jag klar syrra till sommaren vilket är nya ÅRETS största förväntade SPÄNNING… ujujuj!


Gott Nytt År!

 

e.


Kommentarer
Postat av: Marie E

Gott nytt år Erika. Rolig lista du gjorde där.. haha den där mannen med brösten alltså, jisses.

2009-12-30 @ 21:52:01
Postat av: Cica

Gott nytt år på dig!

2009-12-30 @ 22:48:06
URL: http://cicataso.blogspot.com
Postat av: p.

Vilket härligt år det varit. Lite tufft ibland med mycket plugg och flängande hit och dit till praktiker och jag till afrika, men nu har vi förhoppningsvis bara 6 mån kvar!!! :)



Tack för ett härligt år och ser fram emot ett nytt underbart år tillsammans med dig älskling!!! PUSS

2009-12-31 @ 01:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0