rööövin, moln och semester.

så trött så trött.
det var tungt imorse. att kliva upp till dag 8.
drömde ju en ganska nice dröm precis innan klockan ringde och slängde en tegelsten i skallen på mig och sa åt mig att sluta fantisera och börja arbeta.
fy fan.
sedan var miss linda inte på töpp imorse heller, inte jag heller för den delen.
men dagen gick, tillslut.
efter lunch och fram till kl fyra när det är som minst att göra var vi flest i styrka.
14 personer.
på 28 patienter.
på morgonen är vi färre och på kvällen.
helt stört.

nåväl.
cyklade mot det de kallar stan här i mariehamn för att fixa båtbiljett! WEIIII soon back för lite semester på svensk mark.
4 dagars ledighet.
efter det köpte jag present åt matilda som fyllt hela 2 och köpte en vinflaska åt mig och börnii. då vi skulle ha nachoskväll och sörpla lite rötjuut.
inne på Alko.. (det åländska systemet heter så) började skallen snurra som det gjort de två senaste dagarna också.
väl hemma tog jag en varm dusch. skållade huden och lät huvudet lugna sig.
kröp ner i en nybäddadsäng för en power nap innan linda skulle komma hem efter att ha handlat inför kvällens supé.
vaknade en minut innan hon satte nyckeln i dörren.

sedan var det söggel.
nachos, rötjuut, mulet ute och värmeljus inne. trevligt att äta tillsammans för en gångs skull.
skulle se på Arn som vi lånat av sofia men vart ju ofcourse sugna på le candy och gav oss ut i regnet och tog in på första bästa kiosk.
typ 10 sorter varav härrta var hårt och härrta förvåndande färskt.
back home. ramla ner i soffan och softa.

skön kväll och nu är det bara 2 dagar kvar.
imorgon blir det grill i Jomala om vädret har lust att ändra sig lite.


min kropp skriker efter beröring.
kramar och gospussar.

2 dagar kvar.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0