tid.


image519

ren.

pä som matilda säger. min pä.
tycker om p.





termin ett tog slut och huvudet värkte konstant i två veckor.
pappa fyllde 60 och huvudet värkte av bakfylla men då log jag.
en trevlig fest och jag vaknade precis där jag vill vakna.
termin två startade och från ett tempo i sjuhundraåttio drog det ner drastiskt och det teoretiska ämnen byttes ut mot flummigare saker.
jag fick plötsligt tid.
tid till mig själv.
vet inte riktigt hur man gör med den längre.
men jag har börjat uttnyttjat den bra.

började igår med att göra det jag älskar mest av allt det som ger mig en känsla bortom tid och rum.
det pratade vi om på första föreläsningen.
en kulminationsupplevelse.

när jag får vara kreativ.
åhhhh.
tänk att får göra det alltid.

kameran. mina älsklingar, blixtarna och min skalle.
igår skulle jag mest testa en idé jag hade inför kommande modeshoots.
men det blev riktigt bra bilder även om det inte är fashion i bemärkelsen med kläder.
p fick vara mitt offer.
han har ett bra ansikte att plåta.
mejslat. som uthugget. fin.
fast jag sögglade ner honom.

bäst är efter att bilderna finns i kameran.
då börjar det riktigt kreativa arbetet.
i det digitala mörkrummet.
jag gör sådant man gör i ett mörkrum fast i datorn.
inget retuchande eller manipulerande.
bara sånt man kan göra i mörkrummet.

hög musik i öronen och bilder med tooookbra skärpa.
jag kommer nästan. måååhhhh.

stackarnas p fick sitta bredvid.
men det är det som är så bra.
han fattar vad kreativitet är.
nästa gång är det han som inte kan släppa idén och bara MÅÅÅSTE.
så är det ju.

det är ordning på mig. jag vill inte ha det stökigt och saker överallt.
men när jag gör sådant kan jag bara lämna allt upp och ner.


jag fortsatte idag med att träna och sola.
saker som jag har tid med nu. underbart.
kvällen ska jag gå in i mörkrummet igen.

jag tittar på bilden som ligger överst.
ser rubriken över.
tid.
tiden har gått. kollapsen har varit nära flera gånger.
mrn jag har klarat mig.
jag kan tycka om någon så mycket utan att jämföra eller tycka att jag fortfarande saknar en del.
jag har en mycket bättre del nu.
tiden har gjort det möjligt.


e.


resultatet.

image520

image521

image522


Kommentarer
Postat av: Nicole

Faan va snygga bilder asså! Aaah saknar dej kommer ihåg när
vi satt på napa och kollade igenom din "fotobok" eller vad man säger;)

2008-01-22 @ 23:15:32
URL: http://DuLuktarHallon.blogg.se
Postat av: jenny

jahaja, det var den lakritssåsen... he, he, stackars "pä"

2008-01-23 @ 10:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0