virrvarr.

oj.
jag flyttade sen hände en massa på en gång.
vi kan börja längst bak i tiden. så långt jag minns ska jag väl säga just nu i mitt förvirrande tillstånd.
jag och jenny tog packet och drog dagen efter att jag tittat på lägnheten det var en flamsig kul flytt men med nästan en dödad pappa.
han överlevde och dagarna efter begav jag mig och införskaffade en ny dator för soffapengarna. jag får ändå inte plats med någon soffa på mina 20 kvadrat.
fina kvadrat är det. må vara litet. men fint.
så fort csn och lönen kommer om en månad kommer det bli fullbordad efter ikea besök.
nu får jag surt vänta.
men lika bra är det för jag har fullt upp ändå.

innan allvaret tänkte jag och sket i att ingen ville ha med mig på någon av festerna diverse vänner åkt på.
jag skulle ut och erika är sällan ensam när hon kikar runt.
där satt ju en festsugen josefien alldeles bredvid mig på jobbet. efter fredagkvällen bestämde vi oss för att gå ut om lördagen . det var liksom inte igår vi svängde de lurviga ihop.
så vi invigde lägenheten och tog oss på jossans cykel ner till koriander. jossan satt i hennes dotters barnsits.
hon hade ont i rumpan dagen efter.
väl där ute mötte vi upp ett annat gäng från jobbet som firade kattas födelsedag. underligt att vara ute med dom. men kul. sen sttte jag på nina från gymnasiet och mia och anna från baskettiden.
jävlar vad vi snacka och vad kul det var att se dom två igen!
så smet vi tre och jossan in på herrtoan med diverse ursäkter.
kvällen blev lite väl rund med tanke på att erika skulle köra bil på jobbet följande eftermiddag. som tröst i min oro att åka fast säger kollegan viktor att det var så jag förlorade mitt körkort. på jobbet dagen efter. tack!
träffade en trevlig karl och sov nästan på solsta hotell. han bodde liksom i det huset.
jobbig walk of shame löningshelg söndagmorgon.
senare på söndagen frågade jenny hur de kändes för imorgon.
va?
hade totalt glömt vilken dag det var nästa dag.
dags för det skrämmande universitet.
jag tog mig igenom söndagkvällens jobb med enormt stora flams o trams leenden med jossan men vi klarade det fint. har man bara ölkorv och chips i bilen klarar man allt.

måndagen blev väldig oplanerad.
skolan med massaaaaa information till höger och vänster.
hann inte hem emellan dirket på nollning och hade ätit frukost + en macka.
så några klunkar vin ur nolledunken och 3 öl så var det klart. det gick fort vill jag lova.
vi delades in med ingenjörerna i grupper och vår färg blidde lila.
lärakänna varadnra kväll så en massa lekar och förfrusna tår.
man var ju inte klädd för nollning på direkten.
tisdags morgonen var hård efterfest på fastande mage.
men tog mig till skolan och änu mer info och innebörden om ur svår första terminen är kom allt mer över mig. som
alla förvarnat mig om.
SJUKT MYCKET ATT GÖRA.
men det gick den dagne med och strtade med antatomin.
och sen direkt på nollning igen.
stadskamp som började lite lamt till skilland mot gårdagen.
men i slutet var vi påg och avslutade med arena.
jag och linda drog vid tolv. blev lite för mycetk 18årsflashback där inne.
men kul var det.
trött som ett djur imorse men inte bakis.
och idag kom det verkligen en stor smäll.
jag är livrädd att inte klara denna första termin. den hårdaste.
med mest plugg.
det märks. och en anna som aldrig pluiggat uni föut känner sig jävligt bakom och stressad.
vet inte var jag ska börja i allt.
idag har jag fått lite kontroll av sis. men fortfarande ett kaos.
jag satsar på första tentan nu. den är redan om en vecka.
plugg i helgen och till veckan.
imorgon är det första sittningen.
prepsittning.
heldag i skolan, hem byta om och dra till sittningens förfest.
så fredfag ska jag riktigt ta tag i plugget. före jobbet.

de har hänt så mycket på så kort tid att jag inte kan dra allt.
det är bara kaos i kolan.
det är förtjusning och skräck.
jag vill detta men tänk om jag inte klarar det?
jag har hittat en ny värld i karlstad. så jag kommer orka med karlstad med denna värld av nytt folk och nya rutiner.
jag känner mig hemma när de pratar om sjuksköterskor och jag ser sjuksköterskeprogrammet på en stor bild framme i hörsalen.
men så fort allt innehåll kommer för denna termin, eller bara denna kurs med så mycket råplugg blir jag rädd.

njut av lite bilder istället. bloggen blir inget annat än ett långt rabbel idag ändå.

e.

image382
galna grytor.
image383
söta lilla bordet.
image384
än så länge.
image385
mysigt kök.
image386
gamla favvisar.
image387
nollegruppen LILA har precis bildats.
image388
här domnade mina fötter bort.
image389
dag två. alla i jämnvik på gungan i museeparken.
image390

image391
pyramiden lyckades. stackars sate under mig.
image392
jag och linda raggade skatare till kalinka dans. ett av våra uppdrag var att dana med folk på busstationen. jag och linda svänger mest med bena.
image393
glaset runt till alla. minilinda och långerika. jag fick böja rätt gött på knäna.
image394
00LILA! inte alla dock...



senare idag pratade jag med nina och fick bilder av henne. honhar kommit hem.
saknar dom.
ny tid nu. men då var allt så kravlöst.
image396
syskonen.
image397
min sista kväll!!!
image398
fina.
image399
efter att ha vaknat fel.
image400
årets bild på blue moon bar.
image401
typ första kvällen med nina och drew.
han kallade mig som en rugbykvinna.
ser denna hottie i vitklänning ut som en rugbykvinna?
nädu drewie!


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kan inte förstå varför din lägenhet är beige! Han på stub sa ju att alla vablå,röda, gula eller gröna å att man minsann INTE fick måla om! Konstigt. Jaja fint va det iallafall. Kommer å hälsar på snart. (slöis som cyklar till koriander by the way ;P)

2007-08-30 @ 13:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0