nyförälskelse.

 
jag suktade efter ett Canon 35 mm 1,4 L.
i runda slängor 13 lakan för det.
ett objektiv liksom.
visst jobbar jag som fotograf men det är inga stora inkomster jag gör på det, än.
så den vidvinkeln får gott vänta.
jag kan helt enkelt inte motivera det.
men trots det kände jag att ett 30 mm objektiv vore perfekt inför sommaren och alla bröllop.
perfekt för det mesta jag plåtar faktiskt då porträtt är en stor del.

så i dagarna rotade jag reda på ett billigare alternativ.

Sigma 30 mm 1,4.
alltså samma ljuskänslighet.
via forum har jag hört att det är lite en risk.
varannat eller var tredje objektiv av dessa är dåligt och många har fått byta till ett nytt men plötsligt finner man det som funkar av denna sorten.

idag skulle jag beställa ett.
då hittade vi Elgiganten och tänkte att jag kanske kan får det IDAG.
ringde och hörde.
ETT hade de inne. MEN tusenlappen dyrare i butik.
men beställde man det via nätet till butiken via sk Collect@Store så fick man det för nätpriset och ingen frakt.
taget!

och här sitter jag med min nya kärlek.
eller ja än så länge är vi bara förälskade.
får se om det utvecklar kärlek eller om det är ett av de där dåliga exen som måste bytas ut.




vilken flax jag hade.
i Karlstad brukar INGA objektiv jag vill ha finnas.

från 13 lax till 4 lax.



tröttast i stan men lyckligast efter objektivfyndet.
bild tagen med 30mm, dock kunde jag inte sätta fokus själv men det blev ok ändå.


imorgon dag 5 av 6 jobbdagar i rad.
med all rätt att vara trött, men just nu finner inte orken någon kraft alls.
känner mig nästa sjukligt trött på eftermiddagarna.
har varit tvungen att vila efter jobbet senaste dagarna för att ha en chans.
blä.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0