Next stop, Krabi.



Vi anlände till Krabi.
Efter em SKUMPIG minibuss och en BILLIG taxi.

Visst var det turistigt men jag gillade det för det var mycket liv i staden.
Återigen fanns möjligheten att bege sig från allt stoj om man tyckte det blev för mycket.


Det gjorde vi första dagen.
Longtail igen, nu med alla tre med i båten!



Vi skulle åka till en strand vi tyckte sett fin ut på bild och chaffisen styrde mot den stranden.
Nu måste ni betala för att komma på stranden berättade chaffisen.
Det hade ingen sagt till oss.
Jävla turist fälla.
Så vi bad han åka till en annan strand och från det att moton starta tjata vi om att få snorkla från båten.
Det verkade omöjligt.



Stranden han istället körde oss til var väl sååådär faktiskt.
Runt hörnet fanns en lagun och jag ville bara åka dit BUMS.
Varför vara på en halvdan strand när jag kan åka in i en lagun!?!?!
Men de andra ville sola lite så jag fick hålla mig till tåls.


IN MOT LAGUNEN!



Tokgrunt och fint med att växtlighet där inne, men det räckte med att titta och åka ut igen, den var inte jättestor och det hände inte så mycket.

Ut på öppet hav igen!


Vi trodde vi skulle hem igen. Så stannar chaffisen vid en plupp mitt i vattnet.
Pluppen var ett litet berg som var oranget i färgen.
Han började lägga ankar och vi undrade vad gör vi här?
Det gick liksom inte att gå i land och pluppen var en PLUPP.
Så kastade han i lite bröd och visade på mängde fiskar.

Snorkeling! sa han. Äntligen hade han tagit oss till snorkling från båten.
Och vad gör vi?





Jo vi blev skitnojjiga för att det var SÅÅÅÅ mycket fiskar som dök på oss.
Doppade händer och tår men skrek till så fort de nafsade på oss.
Plus att vi var lite rädda för de farliga maneterna då Empan fått en på sig på första stranden.

Nä Emelie, nu hoppar vi i! sa jag.
Empan ploppa i och jag efter.
Så fort HELA våra kroppar kom i vattnet slutade de nafsa och simmade lugnt och fint med oss under vattnet.
RESANS BÄSTA SNORKLING!

Man var verkligen ETT med havet.
Så underbart.


På kvällen hittade vi himlen.
Hägeen Dadz.
LOOOORD va gött.



Mer om Krabi och min B-DAY i nästa thaiinlägg.

Nu ska jag inviga mina nya träningspants på löpbandet innan 2 passet av 5 denna jobbhelg.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0