taggad till tänderna.



det är det tråkigaste vädret jag vet ute.
grått grått och åter grått.
lite brunt grus i hörnen.

men inte ens det får ner mig.
jag är taggad.
taggad till livet.

speciellt med tanke på hur det går i Japan uppskattar jag mitt liv ännu mer.
jag lider med dem och förstår att det är nu man ska tillvara på sitt liv.


det har varit en period med MYCKET på jobbet, men jag gillar det ändå.
jag träffar hela tiden folk som jobbar där som är så trött på sitt jobb, jag är faktiskt inte det.
jag är taggad.
kanske för att jag har musik på för hög volym i mina lurar just nu.
men det spritter i mig.
privat och jobbmässigt är jag taggad.
som sagt, till livet.
den känslan ska man ta till vara på och visa.

hur saker än kommer att bli.


imorgon blir det utbildning, som jag har hört handlar om att vi sköterskor kommer få ÄNNU mer jobb, men jag ser det mer som kul. utbildning är alltid gött. få sätta på sig privata kläder och bli bjuden på lunch. det är inte vardagsmat inom landstinget inte.

på fredag styr jag kosan mot Stockholm.
tänkte först hälsa på min kära kusin och hennes man innan jag åker mot Saltis och en fin Robban med en korg fylld av kuligt.

visst jag har jobbat mycket nu en period 5 dagar jobb, ledig 1, jobba ytterligare 4, ledig 1 och jobba ytterligare 4.
men allt belönas med lite mer ledighet sen.

för sista helgen i mars blir det kryssning med hjärtat och helgen efter det klinikfest innan jag går på denna schemaperiod sista jobbhelg med ett par nätter.

sedan drar det fart med mycket jobb igen.
men för att vara mer ledig efter det.


jag är taggad.
musik gör mig galet taggad.
det är därför jag inte blir för gammal för att skaka rumpa på lördagnätterna.
igår skulle jag varit ute, men alla alternativ föll.
lika bra det, för nu är jag ännu mer PEPP för nästa helg.

wooohooo!


MAN SKA UPPSKATTA LIVET!


ikväll blir det till att njuta sushi med tjejerna!



jag är sjukt peppad av mitt hår också.
hoho.


eller är det denna taggade känsla som kallas VÅRkänslor?!!?!
jag gillert.


keep on dancin to the world ends.


e.


Kommentarer
Postat av: therese ef

jäklar vad snyggt!!!

2011-03-14 @ 11:13:30
Postat av: p.

Vilken härlig blogg älskling! Man blev helt glad och pepp av den! Underbart!

2011-03-14 @ 20:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0