Ko Lanta.



Japp vårt tredje mål på resan blev Ko Lanta!
Här landade vi med båt.


Väntade in får taxi till boendet.
Vi hade bett om att få ett lugnt ställe med bungalows på stranden.
På bilderna vi sett när vi bokade såg det ut att vara bungar gjorda i cement istället för bambu.
Ja ja tänkte vi det kanske inte var det vi ville åt men funkar bra.


FUNKAR BRA?!
När vi kom fram fick vi prova på ett lite lyxigare thailand.
Med havet och poolen utanför dörren.


Så här satt även jag en eftermiddag i lill-poolen.
Solen stod då lite högre.
Jag satt med en bok och en Chang och fullkomligt TOKNJÖT!
Att sitta i poolen och bara se horisonten.
Galet.

Kanske inte det jag BARA skulle vilja bo i men kul att få uppleva den delen av Thailand också.
Det är charmen. Allt finns. Hur du än vill ha det.



Nämen här sitter ju jag och njuter av ännu en aaammaaazin sunset efter att ha ristat min kärlek i sanden.


Ett eldklot som försvinner ner.

Mer eldklot blev på kvällen på stranden.
En liten kille som dyrkade sin pappa och bror eller vad det var var inte så pjåkig heller som minifakir.

Här bland kuddar och mattor på stranden låg man och glassa på en Frozen Pineapple en kväll.


Innan det en supergod Mojito på en annan bar.

Ko Lanta är ett soft ställe.
Det är lugnt som en filbunke och de häng som finns längs stranden på kvällen har den rätta mania mania känslan.
Jag skulle kanske inte palla en vecka där, men två dagar efter hektiska Phi Phi var perfekt!


Bortsett från en viss service på en viss restaurang.
Här kommer en råtta (läs POTATIS) i pizzan historia.


På Ko Lanta blev vi alla lite knasiga i magen.
Sara stackarn hade det värst som mådde RIKTIGT dåligt.
Så en kväll sa vi vi tar något neutralt, pizza.

Sara och Empan beställde in en varsin likadan pizza.
Jag beställde en utan bacon men gärna med färsk tomat.

Det börjar med att tjejen som tog beställningen tittade i himlen istället för på oss.
Fresh tomato please, sa jag artigt.
Potato? sa holken som tog beställningen.
No, T O M A T O, upprepade jag.
Hon såg ut som hon fattat och skulle börja skirva och sa högt
Potato för sig själv.
NO NO NO T O M A T O sa jag ytterligare en gång med större betoning på T i tomato.

Två pizzor kom in.
Sara och Empans som skulle vara likadana. Exakt.
Inte en sak var lika förutom mega lasset med ost.
Sara fick bla räkor som hon verkligen inte bett om och dessutom spytt av natten innan.
Jag som klarat mig bäst från att tappa matlust och var HUNGRIG satt utan pizza.
Länge.
Vi frågade om min pizza.

En andra servitris kom ut och frågade vad det var jag beställt.
Jag pekade ut pizzan i menyn, sa NO BACON and FRESH TOMATO.
Tjejen nickade och gick iväg.

De andras pizzor började sina på tallrikarna.
En tredje servitris/servitör (ladyboy) kom och HANHON KUNDE engelska.
Finally!
Först sa jag IGEN vad jag skulle ha och att jag faktiskt inte var villig att betala då mina vänner sedan länge ätit upp.
Det tycker hanhon var helt ok.

Det kommer säkert en potatispizza skrattade vi och trodde inte att det kunde hända.
ÄNTLIGEN kommer pizzan.

Med potatis över hela pizza.

Tack sa jag och betalade mitt vatten och gick till ett nytt ställe.


Det var egentligen hysteriskt roligt.


Ko Lanta fick två nätter av oss och tur att det var det lugna och sköna stället när både Sara och Empan blev lite dåliga.

Nästa mål blev Krabi.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vad fint!! Det känns som en bröllopsresa med stopp just där skulle funka fett bra!! =)

Haha...skrattar åt pizzan som ju faktiskt såg ganska god ut om man bortser från att det är potatis på den, vad fasen tänkte de när de tillagade den liksom!?? ;)

2011-03-04 @ 00:01:09
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Janni

Hej! Tack för den söta kommentaren om Lilly. Hon är verkligen underbar!



Kul att ni också varit i Thaiparadiset denna vinter.

Vi var i Lanta, Bangkok och Krabis övärld sist gången vi var där, men ett barnhotell i phuket var inte heller helt fel, ett skönt break från flytt och all snö här hemma.

Hoppas ni också får till en flytt snart, har förstått att ni sååå gärna vill det :)



Kramar i vårsolen!

2011-03-25 @ 15:05:54
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0