er dag.



finaste systern.
bästa mamman till sina änglar.
underbara du.

det är ganska många år som skiljer oss.
men du har alltid varit den bästa storasystern man kan ha.
även när jag bara fick halvleka med dig.

att du sedan fått två underbara barn som jag får vara moster till och älskar mer än allt är helt underbart.

tack för att jag fick dela Er dag.
dagen då du och Daniel slog slag i saken och blev ett som man blir i sagorna.
ni var ett redan innan.

tack för att jag fick stå tärna vid Er sida.
för att jag får vara fadder till Era små änglar.

även om jag inte guidar vägen i den kristna tron, så ska jag gör ALLT för att guida dem rätt i livet.


-

agnes skulle döpas.
lite snabbt bestämde de sig för att gifta sig.
jenny är enkel.
känslan inför denna dagen var att vi döper agnes och "gifter oss lite".

även om det var i all enkelhet så var det vackert och mäktigt.
jenny hade sytt sin egen och våra tärnklänningar med tillhörande pälsar.
så himla fint.
från minsta blomblad till daniels slips matchade.
kyrkgången pryddes på varje bänkrad av levande ljus istället för blommor.

att få gå bakom dom in i kyrkan var stort.
att hålla Matildas hand och verkligen få dela detta med dom.
att få hjälpa Matilda att hälla upp dopvattnet till lillan, Agnes.

visst dom gifte sig.
men det var inte lite.
agnes var så duktig och började bara darra på läppen i slutet när prästen höll henne.

efter kyrkan var det buffémiddag i huset bredvid.
en massa släkt, vänner och barn.


kändes som om allt från möhippa till bröllop passade Jenny & Daniel.
att det var SÅ det skulle vara.

passade liksom in att prästen sa tager du denna Ingeborg istället för Ideborg till Jenny.
Jenny sa ja till Ingeborg och blev en Ideborg.

a perfect day.


tack!



e.



[fler bilder kommer, så ni kommer att få se brudparet också]


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vilken fin bild och det låter som en helt underbar dag som du fick dela med din goa syster!!

Småskrattar lite åt Ingeborg och funderar genast på vad prästen kan tänkas säga på vårat bröllop.. ;)

2011-01-24 @ 01:27:29
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: fru Ingeborg

Oj, oj, nu fick jag nästan en tår i ögat. Puss och kram till bästa lillasystern, mostern, tärningen och faddern.

2011-01-24 @ 20:39:24
Postat av: Mamma o Pappa

2011-01-24 @ 21:32:59
Postat av: Mamma o Pappa

Tack från oss också,vilken underbar dag! Tack för ni alla finns, vi älskar er alla,barn,barnbarn och mågar!

2011-01-24 @ 21:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0