10 blir 11.

så skulle det firas in, 2011.
mot Kläppen!

innan hade det blivit tre avhoppare.
dock hoppade två på igen men kom en dag senare.
det kändes lite som detta kunde bli lite vad som.

å så här blev det:



trött efter 7 dagars maraton på jobbet men glad åt lasset med Heineken jag vilar på.

vi bokade badtunna till kvällen den dagen. så peppade för detta götta!


ut mot tunnan!!!
TOKVARM. går inte att få ner en tå knappt.
vi sitter och vinglar på kanten innan vi inser att det inte går.
tar av locket och låter grytan svalna ett tag.
ett tag senare lika varmt och så höll det på hela kvällen.
så vi körde bare en bastu, lite antiklimax var det ju.

på nyårsafton körde vi utför i Lindvallen då Marcus tipsade om det och tänkte att vi tar Kläppen på lördag.
vädret var ok innan lunch.
men vinden tog över och snön yrde efter lunch.
sådär att åkningen inte blir kul alltså.
men det tar ju en dag att komma in i åkningen så det gjorde inte så mycket.
skönt i början i alla fall!

mot afterskin tänkte vi men lille barret hade inget leg med sig.
hahaha.
ingen större förlust kände jag när vi vände kosan mot Kläppen och nyår.
då hade Ol och Ida anlänt.


trots en HEEEEMSK krock dagarna innan piffade ho te sig och var vacker som en dag!
starkt jobbat!

innan vi alla blev fina bastade jag och Barrner innan killarna intog bastun.
halv åtta hos mig blev det när tre rätters stod klart 19.30.


förrätt ala Barr
Avocado med egen räkröra plus chevrébag and honey.



happy people!
huvudrätt blev potatisgratäng, sallad och en två dagars marinerad fläskfilé i vitlök, citron och timjan istället för rosmarin då den enl Maxi var fryst överallt.


snabblösning på efterrätt då vi inte visste om Ol och Ida skulle komma med sin efterrätt.
vitchokladpannacotta och varma hallon ala Erka.
går inte av för hackor!


love birds!


Amadeus körka satt där den satt!


men sen kunde man spela på flaskorna, nyårets roligaste!
jösses!


jättetomtebloss från Gekås hade vi sköj med och med Ps gratis fyrverkerilåda!



njöt även av det stora de sköt från backen!





ja miss Barrner, vad ska de nya året ha med sig i sitt sköte?

lördagen.
den lördagen.
helt galet underbar.
solen sken. jag och P gav oss ut vid 10 faktiskt och sög in varje minut.
föret var en kontrast med gårdagen.
vädret var inte en sekund från dagen innan.
så måste jag säga att Kläppens utbud av backar var bättre än Lindvallen.
lite mer kringelikrokar och mysigare.
men vädret gjorde ju allt!





nej det var INTE tråkigt!




men i ovanvisadne läge var jag bitter, bitter att jag inte hade med 7D med till toppen.
men det hade jag adlrig vågat.
jag hade tänkt ta med min gamla kamera och ha i backen.
den firade nyår hemma så det blev det inget med.
så mobilen fick rycka in.
så sjuuuuukt fint.
tappade nästan andan.

på eftermiddagen fortsatte jag och P VÅR dag då det mest blivit vi två som åkt ihop då Ida och Ol kom ut senare.
Barr och Mackan var i Lindvallen under sennatten/morgonen och återkom till Kläppen vid 11.
så efter åkningen tog jag och P oss ett bubbelbad i jacuzzin som fanns.
ja tackar!
så gött efter en dag på skidorna.


mot kvällen skulle vi äta.
Kläppens backar må vara bättre än Lindvallen men inte servicen.
vi ringde restaurangen för att boka bord men det var bara att komma.
när vi väl kom vid åtta tiden hade för mycket att göra så det var "paus" i köket.
inte ens halv fullt i salongen.
va?
nehe.
men vi fick tips om hämtpizza.
vi ville ut och käka, inte äta hämtpizza.

så vi körde till Lindvallen.
Majkens Sylta fick bli vår kock.
mysigt var det.
men det enda jag tyckte var bra var nog den här flaskan.



fin gammal flaska med bubbelvatten som Barr beställde.
maten kunde ju skippats.
och jag är INTE kräsen, inte alls.
en allätare.
men nej tack.
bukfylla blev det.

dock hade vi trevligt, övertrötta och skrattade en hel del, och det är viktigast i alla fall!

stugan vi bodde i var långsmal och lite för sex pers men det funka.
dock var faciliteterna runt om överväldigande.
det fanns som sagt badtunna att boka, bastu, jacuzzi, wiirum och airhockey m.m.
mycket bra utbud!


så summan är en bra nyårshelg med många signs!


Gott Nytt 2011 på er!


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Låter härligt, fjällen går aldrig av för hackor!! Sista bilden från backen är ju helt otroligt fin.. Blir såå sugen på lite utförsåkning nu ;)

Pöss

2011-01-03 @ 15:18:41
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0