måste man bygga vuxenlivet nu?



fredag kväll.
denna helgen var vin/öl tillåtet trots att det innehåller socker.
mums med rötjut.
chevrefylld fläskfilé var inte så dumt heller.
dumt är att rödvin gör min mage fucked up.


om lördagen var det dags för min systers möhippa!
en ganska lugn sådan.
hon kidnappades och togs till KASHK för lite dagspa.
en timmes massage och en halvtimmes ansiktsbehandling.
innan hon kördes vidare hem till mig där vi alla väntade med snacks och bubbel.



lite frågelekar, lite presentlekar.
massa skvaller och som NEEEWZ som var old newz men jag INTE vetat.
haha kul!



vi beställde hem mongoliskmat och smaskade på.
även minifis Agnes hade anslutit då hon fortfarande ammas.
å lyssna lyssna!
Agnes har sedan dag ett varit svårflörtad för alla utom sin mor och far och syster.
prata med henne går bra då ler hon men att få hålla henne har verkligen inte gått.
inte någon av oss andra i familjen.
lite av en sorg då jag connectade så med Millan i början av hennes första tid.

under möhippan höll jag Agnes två gånger riktigt länge.
och då KÄNDE jag HENNE!
luktade henne i nacken och förstod verkligen att hon är hon som jag älskar så.

senare blev det lite mycket av barnsnacket.
skrämselpropaganda faktiskt.
hua.

jag var den enda som INTE har barn.



trevligt var det och lagom för Jenny som egentligen inte ville ha något alls.
eller.. innerst inne?
detta verkade hon nöjd med i alla fall!


om söndagen hade jag först en dejt med Miss Barrner på staden.
sedan middag hos Ida som bjussa på goaste fäsksöppa.


även där kommer barnen in igen.



vem är vem och vilka har vi i de två magarna tro?

spännande!

spännande med alla andra.
med deras magar. barn. bröllop. tankar på hus.
å så vidare....

ibland känner jag mig verkligen som jag stannat.
jag känner mig som någon 20 taggare som sitter och lyssnar på mina vänner som bygger livet.
måste man bygga det vuxna vuxna livet NU?!

som att bara för att man drog över 25 skulle det SKE!
det var lite så.
jag känner inte så.

förlova mig kanske.

annars vill jag mest njuta.
njuta av att ha en lön jag inte behöver skrapa varje slant på.
njuta över att vara ung och i början av en karriär.
njuta av min sambo och oss.
kunna lägga pengar på en resa.
känna att jag kan utveckla fotografverksamheten lite till, att jag har tid för det.

för när barnen kommer försvinner tiden.
pengarna kommer givetvis och med glädje gå till dem.
köper man huset kommer kreativiteten vilja gå till det.
pengarna med för den delen.

nej alltså jag är inte ALLS i samma fas.

ibland kan det vara sjukt jobbigt.
som att jag tvingar mig själv att tänka att jag också vill det dom gör.
men när jag sitter själv så är det inte alls det jag vill.
just nu.

sen är det jobbigt att liksom faktiskt vara den enda som inte är i den fasen.

det är skönt att min syster är 7 år äldre, man kan alltid tänka att hon gjorde inte det förrän då och det där förrän i den åldern då kan jag också vänta. lite så blir det.

men jag längtar att få dela allt det som ska hitta på i år med dom, inget snack om den saken, och det gör mig ännu mer säker på att jag vill vänta med alles... så jag får min tid.

att ha möjligheten att delta och glädjas men att sedan kunna gå hem till sitt.


e.


Kommentarer
Postat av: Elin

Kan verkligen hålla med om hur du känner. Det känns som om vuxenpoängen bara drar iväg och frågan är vad man egentligen vill. Som att man fastnar på hemnet och svävar iväg till att bygga upp idéer och tankar som man egentligen inte har. För fy vad gött det är att ha en lgh mitt i stan utan ansvar och oförutsedda utgifter, betala elräkningar och frusna vattenledningar kommer vi nog få göra tillräckligt ändå :)

2011-01-18 @ 12:50:29
Postat av: Pappa!

Hej där, du är att en bra klok tjej du,

du hinner det där med barn. Både jag och din syster var, ju i samma ålder när vi fick vårt första.

Och det har ju fungerat bra.

2011-01-18 @ 17:37:31
Postat av: Sara

Vår tid kommer den också Erika =) Och då är den minst lika underbar som för alla andra :)

2011-01-18 @ 17:38:15
Postat av: Jolie

Tur att alla är olika :-) Man ska ju inte "skaffa" barn för att alla andra gör det utan när det känns rätt. Jag har alltid velat ha barn tidigt, nu blev det inte så tidigt, jag var 26 med första. Men jag visste att jag ville ;-)



Du hinner! :-)

2011-01-21 @ 16:49:30
URL: http://mammajolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0