Similan Islands.


våra toktrevliga guide.



ja det var ju inte dåligt snorkelsikte kan jag ju meddela.


Similan Islands, de vita strändernas öar, de tukosa havens hav.
Lord ge mig bara en liten minut där igen.
Få snorkla bland de färgglada fiskarna och njuta av den extremt finkorniga sanden.
Önskar jag hade haft en undervattenskamera.
Häftigaste känslan var när jag simmade nära bergskanten och som flög med fiskarna bakom krönet om berget.

Dagen jag och Sara åkte på var dagen alla åkte, tyvärr.
Men bara man tänkte bort alla ryssar som posade hejvilt på klippor och gned in sig i sanden för att få den sexigaste bilden av sin flickvän/pojkvän så vara Similan underbart.
Vi har även haft tur då vi bokade sent dagen innan var det fullt på alla turer. Sen hittade vi vår vän med lockig lugg som hjälpte oss massor. Han ringde tillslut en vän och fick in oss liksom bakvägen på en av båtarna.

En speedboat ut till öarna, med ett företag som verkligen försökte göra det de kunde för att bevara haven.
Instruktioner om att absolut inte trampa ner på korallerna, tröjor där det på ryggen stod hur långtid det tog för allt från frukt till tunga metaller att förmultna i havet.

Jag gillade dem och vår lille guide.

Vi besökte.. hm var 4 -5 av de 9 Similan öarna?
Struntsamma vackert så det gjorde ont i ögat.



----

Här hemma i Svea planerar jag för fest på lördag.
Födelsedagskalajs!
Ska bli jädra sköj.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gud vilket paradis, så vackert så det tar andan ur en ju!!

Åh vad jag vill dit!! ;)

Kul å se dig igår darling! Pöss

2011-02-22 @ 11:06:07
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0