thailand eller inte, det är frågan.


igår kom Matilda för sin första övernattning hos moster.
allt gick fint.
bakade pizza, dansade, pysslade och kollade på film med popcorn.
vid läggdags blev det lite tjorvigt.
antar att det var ovanan av att sova här.
väl efter nattsagan berättade hon för mig att trollen i maribergsskogen inte är farliga.
nej erika dom är snälla vet du.

en gång när jag passade henne hemma hos sig och hon skulle lägga sig pratade hon om trollen också.
vet inte var det kommer ifrån.

märkte hur rädd hon var över trollen.
höll om henne och sa att det är ingen fara.
inget kommer hända.

när hon väl slappnade av somnade sötisen som en stock mitt i vår säng.

klockan sex slog hon upp de blå och sedan dess har vi dansat och pysslat lite till.
bakat chokladbollar till fika i mariebergsskogen.
dit åkte vi och mötte upp mamma och agnes.
lekte en massa innan vi inmundigade en lunch på ikea!

mitt lilla troll.



just nu snurrar helt andra tankar i skallen.

i tre år jag jag studerat och jobbat om somrarna.
nu har jag snart jobbat ett halvår.
vilket jag började med 3 dagar efter examen.

ibland kommer det över mig hur jag fullkomligt ler över att vara färdig och trivs i min nya roll.

men mörkret kommer.
kroppen är trött.
mest hela tiden.
för allt är nytt.
när jag väl kände mig hemma bytte jag arbetsplats och nu börjar det landa, lite.
trötthet är ett förnamn man får med att bli klar sjuksköterska.
du kommer vara trött i minst ett halvår sa min syster.

lite ledigt?

2 veckor bara.
spendera dom i thailand?
en billig T&R biljett för sköna stränder, sandkorn mellan tårna och klibbiga nätter i en bungalow.
inte mig emot.

varför tvekar jag då?
vet faktiskt inte.
för att P inte kan följa med.
men han har inte ens något sug att se thailand.
jag måste inte men det vore kul.

speciellt med thaiexperten barrner.
jag har tänkt ut sparplanen för det också.



nu kör vi.

you only live once.


e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0