en del av min resa.

´
lyssna:

Petter – Längesen




i sommarpratarna jag såg en repris av för några dagar sedan sa man:
"jag tror vi inte är ämnade för en enda, att man kan ha flera livskärlekar och vissa varar bara någon vecka, någon månad och några ännu längre"

det där tror jag på.
något som inte varar för evigt är inte för det inte livskärlek.
jag tror man möter flera under sin livstid.
de som naggar sig in längst in.
de som ger sår. de som helar en.
de som hur det än går lämnar ett märke.
ett ärr.


jag har några.
utan dem hade jag aldrig varit den jag är idag.


igår var vi på bio.
en för lång film med träsmak i rumpan.
lyckan, kärleken och meningen med livet.

dom var i italien och bilder flög förbi.
det som en gång var MITT italien.
om jag ska se på hur jag utvecklats känns det som hundra år sedan jag gick över Ponte Veccio i Firenze för att komma hem till min lägenhet. eller lägenhet. mitt rum.
det var en galen tid. en vilsen tid.
en del av MIN resa till att bli MIG.
jag ångrar ingenting.

min gata i stan.
Florens.


katedraler och floden.



vid floden där vi sammanstrålade vissa kvällar.
köpte una birra och tilltugg serverades gratis.
italienskt tugg. parmaskinka. ostar. ja ni fattar.
stället vi alltid var på var nära där jag bodde och alltid överproppat.
så fullt att man satte sig på muren längsfloden.
muren var uppvärmd från dagens stekheta sol.



det kokade i florens. staden ligger mellan bergen utan hav i närheten.
på helgen drog vi hit.
till rimini.



till rimini för att få känna havetssvalka.
alla åkte till kusten.
även fina äldra damer. som solade i smink med solarieglasögon och blonderat hår.



sen åkte vi tillbaka hem.
hem till Florens.
det skulle vara mitt hem i 1 år.
det blev mitt hem i 3 månader.




jag kan längta tillbaka.
önskar jag får besöka det igen.
med min livskärlek som jag kommer att spendera längst tid med.
P.

han kan jag verkligen vara JAG med.
det JAG jag just nu hittat hem till.
att kunna njuta av hemmagjorda hamburgare och kryddiga pommes med honom en söndag är underbart.



kryddade våra pommes med inspiration av en annan resa jag gjort, den till USA och när vi åt på Good Eats.
färsk timjan och torkad rosmarin.
kryddade även köttfärsen med färsktimjan innan jag stekte den.


jag är glad för det jag åstadkommit.
dit jag kommit.
plus att jag är fasen snyggare nu än då i italien trots att jag var yngre.
men jag visste ju inte vem man var så hur skulle jag kunna uttrycka det utåt.

e.


Kommentarer
Postat av: p.

det ska bli en lååååååååång tid för oss min ännu längre livskärlek! Älskar dig!

2010-11-07 @ 21:08:42
Postat av: therese ef

Vilka fina bilder!!! Fin stad det verkar vara..kram kram

2010-11-08 @ 11:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0