tillbaka i tiden.


här är dom.
de efterlängtade färgglada skidbrallorna som jag köpte i Ullared men som tog sig en sväng till Norsbron på egen hand innan de kom hem till sin familj igen.


stans skönaste tofflor blev även mina i Ullis.

å yttterligare en adventsstake och GRÖN mossa. mycket fint.


inatt drömde jag om mitt ex.
om tyskland.
det var länge sedan det ens berörde min tanke.
jag drömde att jag åkte tillbaka för att göra upp.
göra slut och få se det i hans ögon.
få säga allt det jag velat säga sedan dess.
säga det live och rakt in i hans isblå ögon.
kall skulle jag vara.

drömmen började med att jag kom dit och vi kramade och tyckte allt var så hemskt att det var som det var.
han hade senate åren varit en riktig don juan och lyckades även med mig när jag kom efter 3 år.

sedan slog det mig vad jag höll på med och då kom allt tillbaka.
allt som jag tänkt att jag vill säga och köra kniven rakt in i hjärtat på honom.
likt han gjorde med mig.

drömmen slutade med att jag ordslog honom rakt i magen framför hela hans släkt och vänner.
alla höll på mig och förstod DÅ efter 3 år vilken skit han varit mot mig då när jag åkte hem.


när jag vaknade kände jag mig starkast i världen.
just nu känns drömmen bra i kroppen, innerst inne önskar jag att den var sann.
att jag fick göra slut på det på riktigt.
få ge igen och få se det i ögonen.

ibland kan det gräma mig.
att jag inte fick det live. han hade mig inte framför sig och sa att jag älskar dig inte.
jag satt flera mil bort.
jag hade blivit lovad att få komma tillbaka vad som än hände mellan oss då när jag åkte.
allt han gjorde det sista dygnet var en stor lögn.
inget blev som han lovade.

skulle jag åka idag skulle jag kunna säga det jag sagt hundra gånger via msn osv live.
men han skulle inte kunna se mig i ögonen och säga att han inte vill ha mig.
inte längre.
för han har ångrat sig både 1 och 100 gånger.

och det vill jag inte höra IGEN.
nog för att det vore riktigt skönt att få slå sönder hans hjärta nu när han kommit till insikt med att säga jag älskar inte dig och har någon tusen faldigt bättre och älskar honom.
att få säga det rakt in i hans ögon skulle ju vara revanch nog.

men det är inte det jag vill ha.
jag ville ha ett verkligt avslut.
DÅ.

men åren har gått och ja nu är det försent att få det.
detta har skapat en sjukt lång bearbetning.
något som hände över en natt och inte ens hände in real life kändes länge som en dröm.

hur det än är så är jag evigt tacksam för min Pä.
inget finare och varmare finns inte.

det var nog en mening med att jag skulle lämna Hamburg och söka till sköterskeutbildningen det året.
jag hade tänkt vänta något år till.
men så blev det som det blev.
och det var ju så jag mötte P, trots att jag inte alls kände mig redo.

men man kan inte låta en prins på en vitspringare rida förbi.


e.


Kommentarer
Postat av: p.

Vad skönt att vakna stark för en gångs skull! Åh tur att du inte vänta ett år till för då hade ju jag varit fadder för dig på nollningen och då hade du säkert totalt nördförklarat mig och aldrig sett den vite springaren!!! ;-) puss

2010-11-30 @ 21:40:58
Postat av: Lövet

Jädrar du kommer va så snygg i backen på nyår! =)

2010-12-01 @ 20:07:42
Postat av: Anna Ileby

Jackan till de där byxorna hade jag med mig ända till kassan men i sista sekund ångrade jag mig. Nu ångrar jag mig lite igen, fan.

2010-12-02 @ 21:18:54
URL: http://annaritar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0