mina korta vänner.



jag har många fina vänner.
vissa av dom kanske kontakten inte är den samma med längre som förr.
dock räknar jag dom fortfarande som mina vänner.

det underliga med mina fynd av fina vänner är att allt sedan gymnasiet har det bara blivit korta vänner jag dragit mig till.
varför?

jag har alltid umgåtts med mina bästaste tjejer, forna basket tjejer som huvudsakligen jobbar närmare 2 än 1 meter över marken.



är det för att jag plötslig fick nog av att inte vara längst när jag valde de kommande vänninorna?
jag tycker INTE om att vara längst så det kan det inte vara.

kära Ida Hagman, du var min FÖRSTA bästa vän och du var några äpplen kortare än mig.... kanske är det känslan vi har jag vill återskapa?


ja jag vet inte.

men idag skulle en gruppbild med mina nya vänner se ut så här kanske?



även om jag alltid blivit vän med fler runt dessa personer så är det ALLTID den kortaste jag blir närmast vän med.
den jag hänger med.

i gymnasiet blev jag bästa polers med min ärkefiende Anna.
idag vill jag inte veta av ett liv utan henne.

efter gymnasiet begav jag mig till Broby Grafiska och polade med Carro.
vi byggde projekt och idéer. hon finns nu i Paris och är svåråtkomlig.
men fina Mååånika är någon jag räknar med.

jag drog till Malta en sväng. där var vi ett HELT tjejgäng, ja typ som hemma fast annorlunda.
Robban kom att bli någon så sjukt lik mig själv och så mycket gemensamt med.
levt helt olika liv. på nästan lika sätt.

en säsong fotograferade jag på Cypern och min mini-me Nina blev min roomie.
vi hängde som ler och långhalm på ön.
idag ses vi knappt.
men skulle vi ses skulle vi flumma lika lätt som förr.

efter dessa år ramlade jag in på universitetet och blev helan och halvan med Barrner.
min vapendragare i vått och torrt under 3 år.
hur kommer livet se ut nu... utan våra pluggperioder och danser för att fira detta?
en sak vet jag säkert... att även om vi inte pluggar ihop kommer vi ha MYCKET annat ihop!


hur det än är så älskar jag er gränslöst,
långa som korta!

spelar roland hur många äpplen man når, bara man har era hjärtan!
men lite kul är grejen att alla "nya" är så mycket kortare än mig.



har ni någon teori varför?


e.


Kommentarer
Postat av: Hagman

Jag gillar den teorin du har, varför inte? =)

Undrar när du skjöt i höjden och lämnade mig kvar i pygméstadiet egentligen, det har jag aldrig tänkt på förut.

2010-05-19 @ 09:32:29
Postat av: Ida

Någon teori har jag inte, men det roliga är att vi kommer skjuta 12 cm till i höjden denna sommar..så nu är det nog bäst att du umgås mest med oss långbenta annars kanske vi trampar på de små... :o)

2010-05-19 @ 12:45:37
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahaha. Det är nåt speciellt med långa tjejer! Korta också verkar det som.

2010-05-19 @ 14:05:51
URL: http://eliniderstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

Åhh du är så fin! Du är bäst! även om du e lång som en giraff ;) Puss

2010-05-22 @ 20:38:13
URL: http://annaritar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0