pondus is the shit.



om lördagen var det kalas.
jag hade målat naglarna i två färger varav en lös på dansgolvet.
hemma var det dansgolv med hattar.
spel med jättekort lek och förflutet jag inte ville veta av.
summan blev:
en fin kväll med dans som önskat.



två gäster som inte allt för ofta är hos mig.
emelie och anna.
trevligt.
emelie fick en lapdance till upppgift.



idag slutade jag lite tidigare eftersom jag var på slussen.
där hittade jag en patient jag får följa hela vägen till operation på torsdag.
åhå spännande.

när jag cyklade hem cyklade jag förbi Ida.
vi stekte lite på henne balkong.
vi klurade på vad hennes konstiga avi från posten kunde innhålla för skumrask?

väl hemma tog jag vad jag hade hemma.
blev en sallad med räkor som jag ripplade citronolja över.
citronolja är för övrigt det bästa som finns.
ugnsbakadpotatis och e litta sås.

sedan ringde Ida.
posten hade ett paket från LINDA!
den innehöll försenade födelsedagspresenter.
sötgröten. saknar vår sötgröt.
massor.


efter att ha somnat i solen på ballen och min rumpa hade somnat också så gick jag förbi Ida igen.
fick mitt paket. sedan jag gick på långpromenad. med Kelly i påsen.
åhå Kelly C rocks.
fick den boken plus en läslampa att fästa på boken.
 åså det fina kortet med snigeln som bär en cupcake på sitt skal.
kortet är klätt i tyg.

Kelly är en icke så vacker kvinna.
men med en sjuk pondus så man nästan blir lite små kär.
kär på ett underligt vis.

jag älskar personer med PONDUS.
en av våra föreläsare är likadan.
kanske inte den snyggaste, men blir sjukt snygg för att hon har sådan pondus.
hon är min sjuksköterskeörebild.
som henne vill jag bli.
hon får det  tråkigaste ämnet att verka intressant.
omvårdnadsdokumentation. ja ni hör ju.
hur kul kan det bli?
hon ska hålla tal på vår examen.


förövrigt sitter jag på balkongen.
skriver, lyssnar på musik, äter sweet corn och funderar på att hämta ett nytt glas bubbligapelsinjos.
klockan är 21.38.


e.


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, den boken skulle man vilja ha! Håller med om att folk blir attraktiva av pondus!

2010-06-01 @ 22:15:50
URL: http://eliniderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0