kriget inom mig.



jag hade två lediga dagar och åkte till stockholm.
fick det jag önskade.
lite shopping, lite fest, lite bränna, lite bad och en härlig dos Robban.
det blev även en sjuk hög med sol och svett.

vi drack bubbel i stress mot pendeln. jag shoppade i en dimma av svett och bubbeldrömmar. vi hamnade på Sturehof och F12... kanske inte mina eller Robbans hoods...men men bisarrt och skoj blev det.
när vi vaknade var det bara att gå ut på söder och njuta.
vi picknickade på bryggan i Saltis och lät kvällen bli mörk.
jag dök från bryggan i Årsta och Robban rann bort på filten och suktade efter ett dopp.

jag har länge försökt vänja tanken vid att vi kommer behöva flytts dit, jag och P.
jag säger det högt när folk frågar vad jag ska göra till hösten.
mest för att jag själv ska vänja mig vad att den tanken kanske blir verklig.

dock sker det varje gång jag är där ett krig inom mig.
har en stark hatkärlek till staden.
att ha den att besöka är underbart.
att Robban, Kusin och Becka finns där skulle göra en flytt enklare.
men nej.
jag vill inte.
jag vill inte bo där igen.
inte nu i alla fall.

trots att jag vaknade på Bondegatan, mina asbsoluta dröm gata. trots att solen stekte och visade staden från sin bästa sida. trots söder och vetskapen om mina vänner som finns där och att denna gången flyttar jag med P.
stockholm kan få en att känna sig så fruktansvärt ensam.
ett hål inom mig som jag inte har hemma.
ett hål jag har svårt att beskriva.
ett hål som gör att hela min kropp skriker... ERIKA GÖR DET INTE!

stockholm i all ära men jag måste lyssna på det.


bilder från helgen.. ja några finns i Robbans kamera.
min hade semester.
men helgen såg ut ungefär så här:




tack Robban.

e.


Kommentarer
Postat av: Sara

Erika den brännan är helt sjuuk! HAHA.. hoppas du inte brände dig!

2010-07-14 @ 16:25:51
Postat av: erka.

brännan e från åland ;) hade ju inga bilder!

2010-07-14 @ 23:04:36
URL: http://erikalouisekristin.blogg.se/
Postat av: sara

förstår precis hur du känner angående sthlm :(

2010-07-15 @ 22:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0