små ting att älska.



jag älskar tomater.
speciellt när dom spretar åt olika håll i olika färger.
jag har en tomatplanta på ballen.
där börjar det gro små gröna ärtor.

jag älskar kent.
som om de suger ur mig livet och blåser tillbaka det på samma gång.
jag visste att dom inte var slut bara för att Röd inte vara en tia.
En plats i solen gör att det kittlar i handflatorna och öronen.

jag älskar att dansa.
när jag druckit amadues och musiken är prefekt. när svetten får rinna och tiden stå still.
jag kan inte dansa men det är så sjukt skoj.
skulle jag vara någon annan vore det en dansare.
tänk att ha sådan sjuk kontroll på varje muskel.

jag älskar kreativitet.
ibland är själva fotograferande nästan en börda, lite jobbigt.
men det är sen. sen när man har alla råfilerna.
som JAG tagit.
att bearbeta. att förlora tid och rum med.
som om jag håller andan och kastar mig ut.
det kittlar i magen hela tiden.

jag älskar att bada.
att få dyka ner i ett svalt vatten med en kokande kropp och tankar som behöver rensas bort.
det ultimata för mig vore att få bo som ett av de där lägenheterna i inre hamn.
deras altan/balkong vätter rakt ut i vattnet och det är bara att dyka i.

jag älskar att gunga.
allt sedan jag varit liten har jag älskat detta.
kunde jag så skulle jag bygga mig en vuxensize vagga. fy så skönt att bli vaggad till sömns.
jag tycker om när det gungar.
tom när man kommer hem efter en kväll med lite alkohol så njuter jag av när det snurrar så där när man lägger sig.
alla andra spyr.


det finns så mycket i livet.
små saker som man faktiskt älskar.
man sätter aldrig det i pränt bara.


känn bara på dofter och smaker.
på ljud och bilder.

allt du älskar.

e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Härligt inlägg, det finns verkligen många små saker att älska!! <3

2010-07-20 @ 13:22:32
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: p.

mmm...fins många saker att älska...men du glömde en... :-P Puss

2010-07-20 @ 18:27:53
Postat av: Sara

Så tänkvärt vännen!

2010-07-20 @ 22:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0