kärlek och död.


det är mycket kärlek nu som ska förevigas.
ikväll skulle jag ha fotat ett brudpar i efterhand.
dock ansåg jag att bilderna inte skulle gynnas av de tunga molnen.
så jobbet blev framskjutet.
jag är taggad.
älskar att ha ett fotoprojekt att bita i.
älskar att jag faktiskt är där.
jag har mitt jobb med en stadig inkomst (för ett par månader i alla fall) och när jag kommer hem är LEDIG.
just nu trött som en slav men det vet jag att det handlar om allt det nya och att det kan bestå ungefär ett år.

hur som helst.
jag är där.
jag kan nu börja bygga upp mitt fotograferande igen utan att känna att jag försummar massa trökigt måste-plugg.
jag kan ta små jobb här och var.


just nu börjar jag komma upp i den åldern att bröllop i bekantskapskretsen inte är ovanliga.

2010
daniel och radika
sofie och magnus

2011
ida och henrik
linda och dave



och nu har jag möjligheten att få föreviga alla dessa vänners lyckliga dagar.
jag har ikväll plockat ihop lite bilder att inspireras av.
tre av dessa är faktiskt mina egna.
*morr för att man inte får låna de allra finaste man hittar*

jag vill inte vara någon heltids porträtt/bröllop/barn fotograf.
men när rätt person frågar. när jag har tid. när jag är taggad.
då kör jag.
för det är då det är roligt.
när inte tvånget ligger över en.


min dubbla karriär är fylld av kontraster.
livet, döden och kärleken.

personer som fullkomligt litar på mig.
personer som ser upp till mig.
ett ansvar utan dess like.


e.

tok såld på denna underbara låt
Shinedown – Call Me


Kommentarer
Postat av: Ida

Kontrasterna att folk litar till dig på 100 procent är iaf densamma vännen! Det ska bli såå roligt att ha dig som fotograf på vårt bröllop och jag tror att det kommer bli toppenbra foton oavsett vilken kamera du har.. ;)

PÖSS på dig

2010-07-20 @ 00:43:32
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0