good food and good news.



jädrans gött var detta i kistan idag.

Fiskburgare
med feta och soltorkadetomter


500 g Fiskfile
2 msk Soltorkade tomater
1 st Ägg
1 nypa Basilika  (finhackad)
50 g Fetaost  (smulad)
1 tsk Salt
1 krm Vitpeppar

2 msk Olivolja (att steka i)


orginalrecptet innehöll koriander.
men jag har förätit mig på den kryddan då det var en period någonstans i världen som de hävde i färsk koriander i ALLT.
den kryddan är god men har en förmåga att ta över alla andra smaker.
så ta med det om ni vill.

Do it like this:
Skär fisken i mindre bitar och lägg den i en matberedare tillsammans med ägget. Tillsätt resten av ingredienserna och kör matberedaren tills du fått en slät massa. Forma färsen till runda biffar och stek dessa i olivoljan, några minuter på varje sida på medelvärme tills de fått fin färg och känns något stumma när du sätter fingret på dem.

Vi serverade det hela med klyftpotatis/morötter, ruccolasallad samt en kallsås med citronpeppar.


Gott och kul att göra något annat med de billiga hajmalarna man köper på sig så fort de kostar 30 kr.
De har en speciell smak men den kändes inte ALLS i dessa burgare.

Give it a try!



idag fick jag en himla trevlig nyhet!
kära Robban kommer och joinar oss på min födelsedagsgfest den 20e!
en hima fin present.
jag är löjligt förtjust i födelsedagar... no matter hur gammal jag blir.
tanken på att den 14e, på söndag, då jag fyller år är en söndag innan en vecka med två tentor gör inte tanken på min födelsedag särskilt upphetsande.
det kommer innebära plugg... med undantag för kvällen då jag bjuder över la familia.

men det blir dessto roligare när ALLA tentor är över och Linda kan komma helgen efter, då slår vi klackarna i taket, för då kan vi fira av flera anledningar!


för övrigt är jag sjukligt trött idag.


e.


Kommentarer
Postat av: robban

2010-02-09 @ 18:41:59
Postat av: robban/Linda

vi ska slå klackar i taket o allt sådär som bara vi kan! vi ska fira din födelsedag x 2 då jag inte var där i fjol :(

o det ska bli underbart! för ingen förstår panik som du, älskade vän...

ska bli så härligt att komma till er igen!



xoxoxo

2010-02-09 @ 18:43:35
Postat av: robban/Linda

OCH min födelsedag ;)

2010-02-09 @ 19:01:57
Postat av: Ida

Mums, vad gott det såg ut!! Och vad roligt att ni prövar veg.rätter som även jag kan äta.. Så fort jag får tiden till det vill jag pröva de båda nya rätterna..

Nu står din Vanilla Coke och väntar på dig i kylen darling!! Som lite uppmuntran mitt i allt plugg.. ;)

Pöss

2010-02-10 @ 00:18:24
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0