Erika 9 år.


idag firade vi mamis födelsedag.
lutfisk har hon som tradition.
jag äter det ALDRIG förrän på självaste julafton.
klockan 13 står vår lunch med lutfisk på julafton framme.
då är det jul.
så på mamis dag äter jag alltid något annat eftersom grabbarna i familjen inte äter lutfisk finns alltid ett annat alternativ.

i år var jag tvungen att synda.
annars skulle jag inte få någon lutfisk alls.
i år fick jag lov att äta den underbara lutfisken några dagar före julafton.
det sved i mig.
det ska vara kl 13 den 24e.
då börjar julen.

denna julen är jag på jobbet klockan 13 så för att så smaka på det goda fick det bli idag.
lutfisk är nedrans gott alltså.
eller mest är det väl såsen och kryddpepparn.



såklart vara de sötaste godsakerna där.




jag gick upp på vinden för att hitta mina gamla dr Martins.
fann dem inte.
men alla mina gamla dagböcker.
från den allra första.
de äldsta har jag hemma redan.


min tredje tror jag.

ja jösses vad vi skratta.

ett inlägg jag minns väl i tredje klass var när jag skulle bli tuff.
detta har jag försökt återberätta för mina vänner ett par gånger.



här kommer det, ord för ord, med de stavelser jag bemästrade då... mycket nöje!

25/1 1994

Hej hopp pille snopp!
Sofie Ol och jag har blivit Tuffisar. Förut så var vi inte tuffisar. Då var vi inte som nu. För nu har vi mest svarta, vita, grå o lite andra tuffa färger på kläderna. Vi åker inte pulka för då måste man ha hjälm. Det jäler sama sak om man saka åka stjärtlapp eller på baken. Föresten så åker inte tuffisar pulka. Vi har inte nån overal. Vi har tuffa jackor o vi säger plugga istälet för göra läxor. Vi säger stålar istälet för pengar. Soffan har inte lika mycke tuffa kläder som jag för att jag har varit tuff en period förut. Så Soffan får låna av mej.
Hej då sex-tå!


Ja men jösses. Bara Bert-grejjen jag anammat med hej då och nått med tå.
Erika 9 år liksom.
Ja det är ingen idé att analysera.
Så var det, svart på vitt och hysteriskt roligt.
Kan inte riktigt tyda innan eller efter varför vi just DEN dagen blev tuffisar.
Ska läsa dagboken lite nogrannare.
Jag har ett antal böcker att plöja igenom.
Delar nog med mig av fler unga tankar snart igen.


e.


Kommentarer
Postat av: Ida

Hahahaha.....grymt roligt tuffing!!

Ses imörn :) Pöss

2010-12-19 @ 23:57:51
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Anna Ileby

Hahahahahhahaha tuffingar! Jag kan verkligen se det framför mig! "Jag har varit tuff en period förut" hahaha jag dör!

2010-12-20 @ 12:36:31
URL: http://annaritar.blogspot.com
Postat av: robban

sex-tå?

hahahaha

2010-12-20 @ 21:09:34
Postat av: Elin

Hahahaha. Så himla klockrent!

2010-12-20 @ 21:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0