lussevaka.


ja då var det Lucia 2010.
jag vakar under natten för att vända på dygnet.
lucianatten kommer jag jobba natt så det blir lussevaka kan man säga.
denna schemaperiod ligger alla 4 nätterna vi ska göra i ett svep. skönt att slippa vända fram och tillbaka.

så jag tar mig en tillbaka blick på vad bloggen innehöll runt lucia de seanste tre åren
så här kommer det.

lucia 2007

andra virrvarr är p och jag.
jag vill att han är här när han inte är det. när han är här är det fint.
men emellan åt känns det som luften tar slut och jag får panik.
when i get a little scared, when i get a little.. run run run...
ja ville ta det sakta.
vi tog det inte sakta ändå.
och det är inte p:s fel. det är båda.
nästan som när man har astma. jag får inte ut all luft. inte in heller.

på samma gång som jag vill skicka ett sms och be han komma vill jag vara ensam för att andas och känna på känslan.
åh jag vet .
ingenting.
snart.


dagen efter lucia 2008

staden var vit jag bar en päls.
jag krockade med en tant med päls på mansion.
jag och tanterna.
idag har jag jobbat och tagit hand om tanterna.
min rygg är paj.
det struntade jag i på lördag kvällen.
så sörplade jag och p mer vin och var ålderdomliga och satt hemma och såg på dansbandskampen.
dansband.



dagen efter lucia 2009

vi hade hort rykten om en Burlesque show pa en mindre klubb pa lordagkvallen.
nagot sadant skulle man aldrig kunna se hemma sa det tog vi oss  pa lordag kvallen och tur var det.
for det var New York i ratt anda. tokmysig bar med en liten scen. vi satt pa fosta raden och sag man och kvinnor pa ett humoristiskt och showigt satt strippa. burlesque ar mer about show och humor an sex.
emellan akterna var det freakhow.
en transa med snopp och stora silikonbrost. det var sa weird.
hela kvallen var galen och sa himla rolig, en av de basta ever tror jag. just for att man fick se NY pa riktigt. inte bara turistigt Times Square osv.




så totalt olika bloggar.
så mycket som hänt på dessa år.
det som består är P, Linda och pälsen.
haha.


när jag ändå spanade igenom gamla inlägg i december såg jag varje jul.
och Millan.
finaste Millan.


2007. Millan är 1,5 år och väntar på vad allt detta är.


finaste du.
jag älskar dig så.

något annat som är galet fint är svensk iskall vinter.
när det glittrar.
när solen knappt hinner upp innan den går den.
kall och mörk.
men fy jästrikens vad den sticker fint i mina ögon när den är solig och glittrande.

idag hade jag och P en hel dag ute i solen.



P är inte bara världens bästa fotoass som värmer min 7D i hans jacka och kommer med halvbra idéer så jag får känna mig bättre med mina idéer.
han är också en på tronen med Millan och Agnes som världens finaste.



inatt drömde jag att det tog slut och jab blev tvingad tillbaka till Hamburg och tysken.
för själv kunde jag inte vara utan skulle vara med honom.
nej fy.
jag ville bara hem.
till dig.
men nu var det såhär sa mamma och jag fick finna mig.
lära mig tyska igen?
inte ha några vänner?
jobba som syrra i tyskland där man är mer som undersköterska?

jag vaknade hemma bredvid dig.
då blev jag lycklig.


e.





å just det till "Lina" som kommenterade på förra inlägget.
visst skulle jag bli glad för ett extra batteri, alltid bra att ha! skulle fördra det egna märket man har på kameran.
dock är inte det en supernödvändig julklapp då nya kamerors batterier har bra kapacitet i dagsläget och räcker länge. men för någon som tex mig som ofta glömmer ladda batteriet och kommer på det i sista stund skulle det vara bra med ett i reserv liksom. så om du tänkt ge det till någon som glömmer ladda och fotar mycket tror jag det blir uppskattat!

Kommentarer
Postat av: Tina

jag antar att Millan är systerdottern? Ni är sjukt lika! :)

2010-12-13 @ 10:21:46
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack så mycket för svaret!

2010-12-13 @ 10:28:06
Postat av: Ida

Superfina bilder på vackra vinterlandskap!

2010-12-13 @ 23:19:51
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0