inte ett rätt idag.

ett
blev utelåst från maries bil imorse.
två
kom därav sent till jobbet.
tre
på jobbet var det kaos och fullt ös hela dagen.
fyra
hade en stackars student med mig som fick se sitt livs virrigaste syrra.
fem
inte sak jag skulle ha fanns inom vettigt räckhåll, fick leta ihjäl mig för att hitta allt.
sex
jag sa att patienten har ont överallt för han är geratriker (istället för reumatiker).
sju
vi skulle beställa tolk men kunde inte hitta någonstans vilket språk människan prata, inte heller fann vi nummer till anhöriga för att fråga.
åtta
frukostrast var bara att drömma om, men vi hann ju med lunch.
nio
ambulanspersonal som skulle hämta en patient var mer än otrevliga mot mig, urrsäkta att jag inte bestämmer var och hur patienten ska åka.
tio
däckade direkt i soffan när jag kom hem.
elva
efter att inte ha den bästa dagen med min sambo.
tolv
skrev en förminskad version på facebooks status, men raderade allt och fick skriva om.
tretton
jag sa att Pkunde koka broccolin först. han hörde att han inte behövde steka baconet.
fjorton
jag tänkte att vi gör en stor paj trots att vi inte har en stor pajform då den är hos elin.
dom tankarna glömde jag säga och när P tyckt ut halva pajdegen i små formar var det bara att göra om.


jag skulle kunna göra listan längre.
men då blir det väl bara fel.

what a day what a day.

e.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0