dofter.


dofter.
jag har alltid varit känslig för dofter.
minnen finns i dofter.
i dofter finns minnen.



denna lilla burk innehåller så sjukt starka minnen.
så det kittlar i öronen.
mest påminner denna om en underbar tid på Malta.


när jag var liten åkte vi på motorvägen.
åkte under en bro.
sedan sa jag.
det luktar ladugård, här har en traktor åkt.
mamma och pappa vände sig om.
på bron åkte en traktor jag inte sett.

när jag ska städa till jul.
då ska det vara ajax orginal. den vita flaskan.
för det hade mamma när vi var små.

när det luktar kaffe.
då känner jag mig hemma. tryggt.
dels för att hela karlstad luktar kaffe.
men även för att det luktar helgmorgon i barndomshemmet.

när jag blir förkyld får jag konstiga innåtvända dofter mitt i allt snor.
då kan det lukta som när jag gick i lågstadiet.
eller som när jag var i dalarna en sommar.
dom dofterna är knasiga och ingen förstår vad jag menar.
jag kallar dom "förkylningsdofter".



det var underligt idag.
någon hade skrivit ERIKAS på dessa två plagg på H&M.
så jagt fick lov att köpa dom.


i söndags var det BF dag för systeryster.
29e aug.
det kom ingen bebbe.
nu är det spännande!

e.


Kommentarer
Postat av: Elin

Du, det är nog bara du i hela världen som förstår vad man menar med dessa förkylningdofter. Nu när jag hade bihåleinflammation med efterföljande förkylning så var jag fjorton och gick på norrstrandsskolan igen, som tillbakaflyttad i tiden... Konstigt att inte fler har det så?

2010-08-31 @ 19:00:40
Postat av: Tina

va kul att du följer min blogg :) och va roligt att du har en också, alltid kul att spana runt vad folk har för sig :)

Det blir minst sagt spännande med tvillingar. Stor chock först, men grymt kul! :)

Fantastiska bilder du tar! Ha det gott!

2010-08-31 @ 19:47:31
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: p.

Dofter i all ära älskling, men din "söndagssmak" tar ändå priset... :-P Puss.

2010-08-31 @ 20:08:42
Postat av: Ida

Du också ser jag.. ;) Spännande med bebis snart!

2010-08-31 @ 20:11:15
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: s

Jag känner igen mig! Älskar mitt doftsinne och minnesresorna det ger mig!

2010-09-21 @ 09:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0