the roof is on fire.


så hade det snart gått en vecka igen  i våra liv.
mina inlägg har just nu kommit lite glest.
det beror bara på att jag vet att ni inte vill veta ett SKIT om hur vi har arbetat med vårat PM till C-Uppsatsen.
eller?
det är just det jag och ida gjort denna vecka och idag blev vi så gott som klara med första omgången innan den ska skickas till handledare för att få tillbaka eventuell bakläxa.
så nu är det hälg!

jag har under veckan hunnit med att träna som vanligt, men även provat på basket igen!
dock är träningen på Fröding. delad känsla för det.
nostalig eftersom min forna karriär mestadels spenderades i den hallen men det är en bit från stan.
å träningen är ganska sent så bussa har jag inte lust med för en timmes träning.
hur som helst var jag där igår och snurrade runt på planen med noll blick för att se spelet.
inte så konstigt efter alla år, men kul var det och svetten rann!

har även hunnit med att bli turbekulos testad inför USA.
de sprutttar in ämnen under huden och efter tre dagar läses huden av för att se reaktionen.
imorgon ska de läsa av min hud. den ser ut som vanligt på det området.

något annat som hänt var imorse.
p var uppe och rustade för tidigt och jag undrade vad han pysslade med.
"men känner du inte hur det luktar brand!"
jösses det gjorde det berkligen. inte den vanliga cigarettsmogen som brukar kom upp till oss från två grannar.
utan verkligen ELDdoft. vi sniffade runt. i trapphuset kände vi på dörrar om de var varma och var ner i källaren och rotade efter möjligt spår. där luktade det bara kloak som vanligt.
tillslut stod vi på Långgatan strax innan sex på morgonen i myskläder och glodde på fasaden.
ingeting.
ett par timmar senare när jag lämnade lägenheten luktade det likadant fast mera BRÄNT.
läskigt.

såvitt jag vet står lägenheterna kvar i skrivande stund, men man undrar ju vad det var.

måste bara berömma mig själv lite, satan i gatan vilken god mat jag gjorde idag.
dock tror jag den är svår att misslyckas med, en variant av Veropasta.
soltorkadetomater, feta och kyckling.
jem!


dags att bege sig för kvällsmys med ida och elin.


e.


Kommentarer
Postat av: p.

Ja satan i gatan vad gott det var!!! Tror att du var jätteduktig på basketen älskling! Du har sånna krav på dig själv ibland. Puss

2009-09-17 @ 18:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0