grisspruta och inspiration artonhundratal.



jag har längtat efter denna tisdag i en vecka. för att få spela boll igen.
jag har ringt och försökt få in mig på svinisvaccinationerna eftersom jag ska till USA och jobba i vården. annars skulle jag inte vilja ha den. känns som om det är så snabbt framtaget och så kort forskning på det.
just denna tisdag ringde vårdcentralen och sa att kom idag innan fyra så får du vaccinet.
bara att tacka och ta emot. jag kan säkert träna tänkte jag. de flesta får ont i armen dagen efter.
snälla sprutsystern sa: "du får inte träna idag!"
va fannn! nästa skrek jag utan att tänka på mitt ovårdade språk.
så nu får man vänta en vecka till.
kanske låter det fjantigt. men jag är fan livrädd för den här sprutan så ska följa deras råd till fullo.
dör jag inte av den tappar jag åtminstonde armen.

inatt drömde jag att mamma, sis och jag kom på att jag och sis skulle ha dubbelbröllop med våra karlar.
och det skulle ske nu på onsdag!
bråttom bråttom. innerst inne ville jag inte ha dubbelbröllop och jag ville helst planera vår dag lite mer. men min kära mor och syster var såååå inne på idén så jag la mig. tills de insåg att det kanske var lite ont om tid, men vi kunde ju ialf ses på onsdag och kolla o bröllopstidningar och så?
sen vaknade jag. hu?

imorgon ska kakmaria få stå modell.
det ska bli oldstyletema på bilderna. 1800tals-emigrant-kanskelyxigt-tema.
något sådant.
kommer bli mest porträtt på nära håll.
inte så mycket helfigur helt enkelt.
vi kommer fota i studion.
detta är lite av inspirationen, men som vanligt kommer det bli Erikas tappning av det hela.




jag fokuserar såklart mest på fotograferingen och efter bearbetningen än stylingen.
vi har i alla fall en gammal sjuksköterskedräkt och mina hattaskar och hattar.
får se var det slutar.

e.

Kommentarer
Postat av: p.

Hihi, ja nått dubbelbröllop imorgon blir det nog inge av älskling. sorry. Jag måste ju plugga! Puss

2009-10-27 @ 22:53:50
Postat av: Ida

Och jag drömde om tjejen som stod modell på ett av kortet, konstigt det där med drömmar... Men lite framförhållning är det nog bra att ha med ett bröllop! :)

Lycka till med fotograferingen idag, ska bli skoj att se resultatet!

Pöss

2009-10-28 @ 11:08:03
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0