ugglor och busschaufförer.




karlskoga bussterminal med en sådan påhittig skylt som BUSS.
som i en försvenskad film.
igår satt jag länge och tyckte synd om busschauffören som stod ut mil efter mil i en buss varje dag, stod ut med snoriga tonåringar som gruffar fram vart de ska utan att hälsa först, står ut med gnälliga resenärer och förseningar.
jag satt längst fram och såg på honom. ville tacka honom för alla mil han körde för att vi ska ta oss än hit och dit.
när som helst nästan.
visst det är hans jobb och han får betalt. men alla vill väl ha lite uppskattning.
de får sällan uppskattning.
de får sällan ens ett Hej eller Hejdå.
detta tänkte jag på länge.

tills jag någonstans mellan Örebro Län och Värmlands Län fick fotoinspiration till ett kommande projekt längre fram i tiden.
jag hade bestämt för att säga tack för att ni finns, ni busschaufförer.
men när jag kom in i andra tankar och andra känslor flög medkänslan och min påhittade historia om chafförens ensamma liv bort.
så när jag gick av kom jag på mig och sa i alla fall Hej Då och tittade honom i ögonen.
alltid något, men jag skulle ha sagt det jag tänkte.
det hade värmt mig om jag suttit där.


annan inspiration än fotoinspiration fick jag en dag och tog bort all bröte vi hade på tavelhyllorna o köket och de pryds nu av glas i alla olika former.
nu är det lite glest och fler ska få tränga sig in där så smånging om.





ida och henke har kommit hem från linda och dave i usa. kikade förbi dem förut.
tack linda för den fina tröjan jag fick i födelsedagspresent.
ugglor! jag älskar ju ugglor.
vill kalla dem Bellvue. vet inte varför.
allt sedan jag och caroline började med någon sorts klädmärke där Bellvue var en del av det och ugglor var inblandade.
hur som. tröjan kommer kanske imorgon då jag kanske har på den på mig.
ida hade köpt så mycket fint och de verkar ha haft så gött. jag e inte bitter. ;)
fast jag ska unna mig snart jag mig.
när terminens 18 veckor praktiken är över. när den sista STORA tentan är skriven.
efter en trolig tenta fest.
dagarna innan sommarjobbet börjar.
DÅ, då ska jag ta hand om MIG!
ska utnyttja min 25 års present på Suzie Picant.
tror ni det kommer behövas?
jag vet att det kommer det.

e.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0