happy day.


åhhhh SÅÅÅÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR GLAD är jag!



jag må vara det tröttaste just nu och än värre imorgon.
men imorgon är det sista dagen på k-skoga pendlandet.
sista dagen på 18 veckors praktik på ALLA dessa ställen.
vet ni vad jag har växt?
jämför mig som jag var på avd 20 i k-hamn på psyk och nu 18 veckor senare på avd 1A k-skoga.
natt och dag.
jag har trivst på alla mina placeringar och jag har haft sådan enorm tur med mina handledare.
alla har haft något jag gillar extra mycket. de har varit helt olika varandra men gett mig otrolig mycket.
STORT TACK TILL
BIRGITTA, ANKI, MIA & HELEN!

det är bla ni som har gjort mig till den sköterska jag en dag blir.
kommer dock möta en hög till med handledare framöver och de kommer också forma mig.
men det finns vissa som alltid kommer ha satt sina extra små spår i mig.
nästa handledare jag kommer att ha är i USA.
DET min vänner är HELT AMAZING!

hela resan börjar känns allt verkligare.
det är bara ett visst dokument inför VISUMET som sjukhuset i USA inte riktigt verkar ha eller veta vad det är.
men om vi bortser från det problemet så har en HEL HÖG andra problem lösts.

jag fick som jag tidigare skrivit bidrag från Vårdförbundet till att täcka en del av biljetten över havet.
idag, idag ni. då trodde jag skulle trilla av toaletten när jag i panik kastade mig in på toalette för att jag var så kissnödig med posten i handen.
öppnade brevet från universitet jag trodde var en tack för ansökan eftersom det var så långt efter att det andra stipendiet jag sökt skulle ha angetts.
där trillar TVÅ papper ur.
båda säger att att jag får pengar ur Hilda och Runes fond för mitt projekt.
det fanns två fonder att söka ur men samma typ av stipendum.
jag sökte båda.
JAG FICK BÅDA!!!!!!
va? hur stor är den chansen.
ringde kvinnan som skickat mig breven och yrade och sa tack tusen gånger.
detta kommer, ja det måste ju att täcka alla vaccin och en lungröntgen jag måste göra innan jag åker.
sedan får vi se hur mycket det blir över om det även räcker till Visumet.
det vore guld.

ÅHHHHHHHHHHH LINDA MIN BÄSTASTE LINDA BORT I USA!!!!!!
äntligen ska jag också få komma till dig.
fattig student som man är har inte möjligheten funnits.
men i samband med mitt underbara yrkesval kan resan genomföras PLUS att få se vården i USA.

nu är det bara två veckors intensivt tentaplugg att ge sig an.

e.





Kommentarer
Postat av: Ida

GRATTIS gumman!! Jag förstår att det måste kännas great!! =) Gött mos! Pöss

2009-05-19 @ 20:05:47
URL: http://idawennergrund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhhhhhh grattis!! FAn va bra du är!! Är så jästrikens stolt över dig! Kommer hem om två veckor, får passa på att leka med dig då innan du försvinner igen!

2009-05-19 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0