dofter och smaker.

gårdagens inlägg som aldrig kom upp då COMHEM kollapsade:

 

när jag cyklade hem doftade det nyklippt gräs och nyrostat kaffe.
det luktar som en sommar, en sommar HEMMA.
karlstad.
jag gillar det. äntligen känner jag mig HEMMA där jag kommer ifrån.
det har tagit sina år och sina resor och sin tid borta från kaffedoften för att älska den igen.

jag ska bli glasögonorm på deltid.
då kan man välja roliga glajjor om man inte ska dem alltid. för då fegar man nog lite.
det blev ett par silvriga större fyrkantiga bågar med rundade hörn.. nä inte ovala. ska försöka hitta en bild.
de är lite gubbiga. snyggt smart ser man ut.

det smakar rödlök i munnen.
jag önskar jag hade en påse sourcreme dill chips.
den nya smaken på chips.
två klassiker och två favoriter i en påse, kan det bli fel?
till helgen ska jag prova.
nu under veckan ska man hålla sig.

mango/curry fisk med bönsallad och stekta zuccini skivor.
nyttigt!
såsen är havre/sojagrädde.



gott.


e.


Kommentarer
Postat av: Janni

Mums! Vad är det för en delikatess?

2009-05-18 @ 23:10:05
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0