det vackra.


han pussar mig varje morgon han lämnar mig i sängen innan han går.
han är kreativ som jag.
han låter mig vara kreativ eller han förstår mig. han låter mig prova saker.
han ler när jag kommer med nya loppis fynd.
inte alltid men ofta tycker han om att shoppa med mig.
han är en rocker men han gråter mer än mig till diverse filmer. diverse filmer. han är som jag. bred i sin smak.
han får kalla mig baby som är det värsta jag vet när en kille kallar mig. men när han säger det är det det finaste jag vet.
han kan dela några SATC avsnitt med mig och jag delar australiensk fotboll med honom.
han håller om mig om natten när jag vaknar ur en av mina otaliga drömmar om att jag förlorar honom.
han står ut med mitt humör.
han säger tuggummi på det äkta norrländskt söta sättet.
hans läppar är mjuka och hans ögon är starka.

just nu spelar han på sin gitarr, övar på lite låtar och allt detta i bar överkropp.
något jag lätt kan vänja mig vid.
dessutom gör han det för min och mina vänners stora 25års kalas.

bäst är att att blunda och lyssna på hans raspiga stämma.
och seda öppna ögonen och inse att det där vackra, det är mitt.

älskar dig.



e.

Kommentarer
Postat av: Linda

oj va fint. Blir ju nastan lite tarogd jue...

2009-07-24 @ 01:08:36
Postat av: Ida

Åh vad fint gumman! :)

2009-07-24 @ 17:42:22
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0