mina cykelturer.

mina lilla cykel fick punka när vintern var på väg och allt grus for ut på gatorna.
jag tappade bort nyckeln till min stora cykel.
tappar sedan bort nyckeln till min lilla cykel.
båda cyklarna står ute en hel vinter.
ber hela vintern min far om hjälp att såga upp låset på den stora cykeln.
när snön smälter sågar vi upp låset.
köper ett nytt lås.
använder cyklen i en dag.
efter en hel vinter ute. ja då blir den stora cykeln snodd.
kvar står den lilla cykeln med punka och utan nyckel till. den står fortfarande så.
lånar p´s cykel länge.
tillslut fixar vi en gammal cykel från min döde farfar som stod i stugan.
cyklar några veckor på den.
punka en morgon när jag ska till jobbet.
p fixar det. använder den ett par dagar.
en dag ska jag låsa upp den, nyckeln GÅR AV.
skaffar nytt lås och kämpar med att knipsa av det gamla.
har den ett par dagar till.
punka imorse. äh det var nog bara ventilen. åker och pumpar.
cyklar hem, en bubbla står ut på däcket. punka for real.
ska till jobbet för att jobba ikväll.
lånar p´s cykel som är ranglig och skranglig på skärmar och pedaler.
påvägen mot sjukhuset känns pedalen allt konstigare.
det regnar och är jobbigt.
pedalen går av.

är det meningen att jag ska sluta cykla helt?
allt emellan olika cykelproblem har jag lånat daniels cykel.
tackar så hemskt mycket för din hjälp med det.
undrar bara när något ska hända med den.

blir så trött.

någon som har lust att köpa mig en stadig, ny, bra, fin cykel?

e.


bättre lycka för dig mini...


Kommentarer
Postat av: Ida

Tur att du har cykelhjälm nu iaf darling! Låter farligt med alla dessa turer!! Pöss

2009-07-08 @ 12:16:14
URL: http://idawennergrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0