en zebrarandigpudelkärna.



veckan har rusat på. full rulle direkt i skolan.
föreläsningar dagarna i ända.
från morgon till sen eftermiddag.
intressanta ämnen växlande med mindre intressanta.
men för det mesta bra.
bäst är linneas föreläsningar.
att förklara hur läkemedel fungara i kroppen och vad kroppen gör med det är ingen enkel uppgift.
att det sedan finns undergrupper och tusen följdfrågor från oss underlättar ju inte.
men hon är grym.
aldrig intresserat mig för kroppen på cellnivå och kemiska händelser i kroppen.
men hon gör det intressant.
mest för att hon förklarar extremt bra, ibland övertydligt, men bättre det.
och hänger man inte med och man säger till så tar hon det igen.
farmakologi har blivit superintressant plötsligt.

ett STORT tack till Linnea Johansson från Apoteket Farmaci för allt du gett oss ur din krångliga branch.
alfa2recpetorhämmare, bensodiazepiner, glukokortiokoider, dextropropoifen och opioder är bara ett axplock.

synd att du flyttar mot storstan och att terminerna under oss inte får ta del av din kunnighet.


något fint från veckan är

EN ZEBRARANDIGPUDELKÄRNA

så det var vårterminen det.
dags för praktik fram till juni.
kommer besöka skolan enstaka gånger för tentor, vissa seminarium osv.
annars är vi ute på klinikerna och jag börjar med kristinehamn och psyk till veckan.
fram till dess, ledigt och fest med lite folk i klassen imorgon, innan vi splittras ett tag.


igår levererade jag muffins-tavlorna till kakmaria.
jag fick muffins anknutna presenter som tack.
tavlorna glömde jag föreviga.

men det är muffins i tokiga färger och glitter ala barntavlor.
men fina.
kakmaria ska föreviga dem åt mig.

ikväll har det varit jobb och nu helt död i soffan med p.
sööövmöööra is needed.

e.


presenterna..... (+muffinsboken jag redan hade och gav till kakmaria som inte hade den)


kakformar i lustiga former.


tårt/muffins pynt.


rödavinbär hand made doftljus.
rosa och smarrig doftande.

Kommentarer
Postat av: linda

ga du bort muffins boken jag gav dig? =(

2009-01-23 @ 22:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0